תיעוד קשה ממגדל העמק: צלבים רוססו על בית הכנסת החדש בעיר

מתפללים שהגיעו לבית הכנסת ובית חב"ד החדש שנפתח באחת מהשכונות בעיר, נדהמו לגלות כיתובים בעלי מאפיינים אנטישמיים על קירות המבנה | רב בית הכנסת: "מי שרצה לחלל את בית הכנסת, יגלה שהוא רק נהיה מפואר יותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/22 17:14 כט באדר א'

תיעוד קשה ממגדל העמק: צלבים רוססו על בית הכנסת החדש בעיר
כיתובים אנטישמיים, צילום: אליהו מלול

הלם ותדהמה במגדל העמק. מתפללים שהגיעו בתחילת השבוע לתפילת מנחה בבית הכנסת ובית חב"ד החדש שנפתח בשכונת "המושבה שריד-מצפה העמק" בעיר, נדהמו לגלות כיתובים בעלי מאפיינים אנטישמיים על קירות המבנה. על דלת בית הכנסת רוססו צלבים, סמל מגל דוד ובתוכו שתי-וערב, ועל הקירות נאצות וגידופים. 

כוחות משטרה הגיעו אל בית הכנסת בעקבות דיווח, ופתחו בחקירה. חוקרי מודיעין ובלשי היחידה לזיהוי פלילי אספו ראיות מזירת האירוע במטרה ללכוד את המפגעים. נציין כי מדובר בשכונה רגועה מאוד ללא עבר מיוחד וכי רוב תושביה מסורתיים. תושבים מספרים כי לאחרונה הגיעו לשכונה מספר משפחות לא-יהודיות. 

הרב מנחם מישולובין שליח חב"ד ורב בית הכנסת קורא לתושבים לבוא לחזק את בית הכנסת, ולהשתתף בפעילות החסד שמתקיימת בו. "התשובה לחושך היא אחת: יותר אור, הרבה יותר אור. מי שרצה לחלל את בית הכנסת, יגלה שהוא רק נהיה מפואר יותר. פתחתנו בקמפיין 'מגיבים באור' שיאפשר לנו לחפות בקיר לבנים מרהיב את אותו מקום שיד זדונית ביקשה להכתים. זו התשובה הנצחית לרוע".

צילום: אליהו מלול

לפני כחצי שנה רוססו צלבי קרס על קירות בית כנסת "ישראל הצעיר" ברחוב הרב קוק בבני ברק. מתפללי בית הכנסת שהגיע לתפילת שחרית נחרדו לגלות את צלבי הקרס מרוססים על דלתות בית הכנסת. בנוסף, הושלכו בכניסה לבית הכנסת תמונותיה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד בירושלים לפני מספר שנים, ופריטים מבזים נוספים.