תשע שנים אחרי התחקיר: פרשת זוגלובק מגיעה לסיומה

בית המשפט הרשיע שמונה עובדים במשחטה בעבירות צער בעלי חיים. על העובדים נגזרו קנסות כספיים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, מאסר על תנאי והתחייבות כספית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 11:47 כט באדר א'

תשע שנים אחרי התחקיר: פרשת זוגלובק מגיעה לסיומה
צילום: b3nscott-cc-by

זוכרים את תחקיר כולבוטק על משחטות זוגלובק? בית המשפט השלום בחיפה הרשיע שמונה מהנאשמים בפרשת "זוגלובק" במסגרת הסדר טיעון. אלו הורשעו בעבירות על תקנות צער בעלי חיים  ונגזרו עליהם עונשים של קנסות כספיים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים, מאסר על תנאי והתחייבות כספית על סך 14 אלף שקלים לכל אחד.

ברקע להגשת כתב האישום, שני תחקירים שערכה עמותת אנימלס בשנים 2013 ו-2015 ביחס לעבירות צער בעלי חיים במשחטת עופות של חברת זוגלובק בשלומי; התחקיר משנת 2013, טופל על ידי משטרת ישראל אך התיק נסגר בסופו של יום על ידי הפרקליטות. 

המקרה השני, שאירע בשנת 2015, נחקר על ידי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות. במסגרת החקירה נבדקה התנהלות המשחטה ותהליכי העבודה, והמקום נסגר מידית עד לתיקון כל הליקויים. מחלקת התביעות של המשרד הגישה כתב אישום נגד העובדים והמנהלים שעבדו באותה העת במשחטה, באשמת עבירות על חוק צער בעלי חיים. על פי כתב האישום, העובדים השתמשו בכוח רב כדי להוציא את העופות מכלוביהם, דבר שגרם להם לסבל מיותר. 

עוד על פי כתב האישום, המעשים בוצעו בנוכחות מנהלים במשחטה חרף העובדה שעברו מספר הכשרות בנושא מניעת צער בעלי חיים. כתב האישום הוגש לאחר קבלת תוצאות החקירה של חוקרי משרד החקלאות.