מלחמה באירופה

שגריר אוקראינה בישראל: "אנחנו מאוכזבים מהממשלה"

סוגיית הפליטים האוקראינים הביאה את יבגן קורניצ'וק להתבטא כנגד ממשלת ישראל. השרה שקד האריכה ביום ראשון את אשרת הכניסה לתיירים השוהים בארץ, קורניצ'וק אמר: "ישראל גירשה עשרות פליטים שהגיעו ממדינות שונות בעולם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/03/22 15:24 כח באדר א'

שגריר אוקראינה בישראל: "אנחנו מאוכזבים מהממשלה"
שגריר אוקראינה בישראל, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

היום השישי ללחימה באוקראינה: שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר היום (ג')  במסיבת עיתונאים כי ארצו מאוכזבת מהמדיניות של ממשלת ישראל. השגריר התייחס לסוגיית הפליטים האוקראינים, שלא הורשו להגיע לישראל מפולין או הונגריה.

"אנחנו מאוכזבים מממשלת ישראל שלא אפשרה את כניסתם של פליטים שברחו מהמלחמה. בששת הימים האחרונים ישראל גירשה עשרות פליטים שהגיעו ממדינות שונות בעולם ובשדה התעופה שלחו אותם למקום מהם הם באו, במקום לתת להם מקום מפלט", אמר.

השגריר הוסיף: "זה מאוד מצער, אנחנו לא מדברים על עובדים בלתי חוקיים, אנחנו מדברים על משהו אחר לגמרי. זה מאלץ אותנו להגן על עצמנו. אנחנו רוצים שלום ואנחנו רוצים שישראל תתמוך בנו בכל המובנים, גם בימים קשים כאלה", אמר השגריר.

נזכיר כי ביום ראשון האחרון, כתבה שרת הפנים כי תוארך אוטומטית השהות של תיירים אוקראינים השוהים בישראל, למשך חודשיים. שקד כתבה: "החלטתי לאפשר לתיירים מאוקראינה השוהים בישראל כדין ומעוניינים להאריך כרגע את שהותם לקבל הארכה של חודשיים, בתקווה כי המצב באוקראינה יחזור לסדרו בהקדם. אין צורך להגיע ללשכות, זה יקרה באופן גורף".

תיעוד ברשתות של אזרחים אוקראינים מנסים לבלום בגופם שיירה רוסית. 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן