הושגו הסכמות: הגדלת הפנסיות אושרה בקריאה ראשונה

אחרי שהוויכוח עליו קרע את הקואליציה, הושגו הסכמות בין שר הביטחון בני גנץ לאביר קארה ונציגי מפלגת העבודה וחוק תוספת הפנסיות אושר בקריאה ראשונה | באופוזיציה צעקו: "השולמן מת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/02/22 20:23 כז באדר א'

הושגו הסכמות: הגדלת הפנסיות אושרה בקריאה ראשונה
בנט וגנץ במשבר, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

החוק שיאפשר להגדיל את התוספת לפנסיות של יוצאי צבא אושר במליאת הכנסת אחרי משא ומתן ארוך בין שר הביטחון בני גנץ לאביר קארה ומפלגת העבודה, במהלך היום תקף קארה את החוק מספר פעמים אך לבסוף הצביע בעד. אחרי שהצביע בעד, ספג קארה קריאות בוז מחברי האופוזיציה שצעקו לעברו: "שולמן מת".

צעקות לעבר אביר קארה: חוק הפנסיות עבר

על פי ההסכמות שהושגו ברגע האחרון יהיו שינויים בחוק הפנסיות אחרי קריאה ראשונה, החוק יועבר לוועדה משותפת של עבודה ורווחה וחוץ וביטחון. יו"ר סיעת העבודה, מרב מיכאלי מסרה עם אישור החוק: "שמחה שהגענו להסכמות לפיהן חוק הפנסיות יעבור שינויים משמעותיים בוועדה משותפת של עבודה ורווחה וחוץ וביטחון. אני מודה לשר הביטחון ולצוותו על הנכונות לבצע שינויים, על שיתוף הפעולה ועל ההסכמות שאליהן כבר הגענו ועוד נגיע לרווחת המשרתות והמשרתים בצה"ל והציבור כולו".

 מוקדם יותר היום שר הביטחון גנץ אמר במליאת הכנסת: "היום ברור יותר מאי פעם שלצד היחסים הטובים והעמוקים שיש לנו עם מדינות רבות ובראשן ארה"ב – עלינו תמיד להיות מוכנים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו ואת זה עושים קודם כל אנשים".

"אנו מסתכלים על תמונת המצב האזורית והעולמית"

"חשיבותם של האנשים שבידיהם אנחנו מפקידים את גורל ילדינו, מקבלת משנה תוקף, כשאנו מסתכלים על תמונת המצב האזורית והעולמית. מדינת ישראל ממשיכה להיות מאותגרת, בראש ובראשונה מהתוקפנות האיראנית באזור וניסיונה של איראן לפרוץ לגרעין. אנחנו רואים היטב מה קורה באוקראינה, היינו עדים רק בעשורים האחרונים להתפתחויות חסרות תקדים במזרח התיכון.  היום ברור יותר מאי פעם, שלצד היחסים הטובים והעמוקים שיש לנו עם מדינות רבות, ובראשן ידידתנו הטובה ביותר ארה"ב, עלינו תמיד להיות מוכנים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. ואת זה עושים קודם כל עם האנשים."