חיות המחמד לא יישארו מאחור: משרד החקלאות בבשורה לבאים מאוקראינה

לנוכח מצב החירום באוקראינה, משרד החקלאות מפרסם הנחיות שיקלו על תושבי ישראל המגיעים מאוקראינה, ומבקשים לעלות עם חיות המחמד שברשותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 16:59 כז באדר א'

חיות המחמד לא יישארו מאחור: משרד החקלאות בבשורה לבאים מאוקראינה
צילום: shutterstock

אחרי מבצע החילוץ  שארך למעלה מ-12 שעות בו דיפלומטים ישראלים, חצו את הגבול ארבע פעמים לאורך הלילה וחילצו את הישראלים ביניהם נשים, בממשלה נוקטים בעוד מהלך שיסייע לישראלים שחיים באוקראינה, לסטודנטים ולזכאי חוק השבות לבוא ארצה ומקלה את האפשרות שייכנסו ארצה גם עם חיות המחמד שלהם.

בהודעה שפרסם משרד החקלאות נכתב  "כלבים וחתולים מעל גיל שנה שיש ברשותם תעודת בריאות ווטרינרית החתומה ע"י רופא ווטרינר פרטי יוכלו להיכנס לישראל. ובפרט על התעודה לאשר כי בעל החיים בריא ומחוסן נגד כלבת בשנה האחרונה טרם הגעתו לישראל, וכן יש בידיו תוצאות בדיקת דם תקינות לנוגדני כלבת. 

ככל שאין בידיו תוצאות תקינות של נוגדני כלבת, בעל החיים יורשה להיכנס לישראל, ויועבר לאחת מתחנות ההסגר עם כניסתו. 

מי שיעלה ארצה עם הכלב ולא יביא מסמך מאשר יחוייב לחסן אותו באחת מהמרפאות הפרטיות בארץ

ככל שאין בידי בעל חיית המחמד מסמך מאשר, משרד החקלאות יאשר את כניסתו לישראל, ובפרט יהיה עליו לבצע חיסון נגד כלבת באחת מהמרפאות הפרטיות או במחלקה הווטרינרית של הרשות המקומית, תוך 48 שעות מעת כניסתו לישראל.

במקרים חריגים בהם אין מסמכים ניתן לפנות למוקד משרד החקלאות שיסייע ככל הניתן. 

לכל פנייה נוספת  או שאלה התקשרו למוקד משרד החקלאות הזמין 24/7 בטלפון 6016* 

חשוב לציין כי הקלה תקפה לתושבים ישראלים שיצאו עם בעל החיים מישראל, עולים חדשים, תושבים חוזרים וסטודנטים ישראליים.

 

מלחמה בין רוסיה לאוקראינה: האזרחים הישראלים שבאוקראינה מנסים לעבור את הגבול ולצאת מהמדינה, והיום (א') שגרירות ישראל בפולין מדווחת כי היא חילצה הלילה 60 אזרחים ישראלים דרך מעבר קורצ'ובה בפולין.

מבצע החילוץ ארך למעלה מ-12 שעות והדיפלומטים הישראלים משגרירויות ישראל באוקראינה ובפולין ודיפלומטים מתגברים שהגיעו ממשרד החוץ בירושלים ומנציגויות ישראל באירופה, חצו את הגבול ארבע פעמים לאורך הלילה וחילצו את הישראלים ביניהם נשים, ילדים וסטודנטים אשר חלקם נזקקו לסיוע רפואי. האירוע נוהל מחפ"ק משרד החוץ שהוקם בעיר הגבול פשמש.