יוסי דגן לנשיאת נציבות האירופי: "עצרי את מימון הקמפיינים העלולים להביא לאנטישמיות"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן במכתב חריף לנשיאת האיחוד האירופי, ודרש ממנה לא לממן קמפיינים העלולים להביא לאנטישמיות כנגד תושבי יהודה ושומרון "קמפיינים כאלו מחזירים אותנו לתקופות חשוכות בהיסטוריה של אירופה, בהם טפלו על היהודים עלילות שווא

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 14:31 כז באדר א'

יוסי דגן לנשיאת נציבות האירופי: "עצרי את מימון הקמפיינים העלולים להביא לאנטישמיות"
צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש מועצת שומרון יוסי דגן במכתב חריף לנשיאת האיחוד האירופי, ודרש ממנה לא לממן קמפיינים העלולים להביא לאנטישמיות כנגד תושבי יהודה ושומרון "קמפיינים כאלו מחזירים אותנו לתקופות חשוכות בהיסטוריה של אירופה, בהם טפלו על היהודים עלילות שווא. 5500 זריקות אבנים על יהודים בשנה לעומת 74 מקרים הפוכים. קמפיין "אלימות המתנחלים" מעלה ריח רע של תקופות חשוכות"

הסערה בעקבות חשיפת המימון הזר של קמפיין "אלימות המתנחלים" מחריפה. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שיגר מכתב חריף לנשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, בדרישה להפסיק באופן מיידי את מימון הקמפיין, אשר על פי פרסומים מקדיש לו האיחוד האירופי מיליון ש"ח באמצעות ארגון "שוברים שתיקה" ולבטל את שיתופי הפעולה עם ארגוני שמאל קיצונים.

מדובר בקמפיין כוללני, מקטלג, שקרי ומסית אשר מאשים ומסמן אוכלוסייה גדולה ורחבה בת כחצי מיליון בני אדם, בהאשמות שווא

במכתב, סיפר דגן לנשיאה אודות הקמפיין שהוא לכאורה מכוון להתססה אנטישמית "בתקופה האחרונה מתנהל בישראל קמפיין שעלול להביא לאנטישמיות,  בידי ארגוני שמאל קיצוני רדיקלים ישראליים, אשר מאשים את יהודי אזור יהודה ושומרון באלימות. מדובר בקמפיין כוללני, מקטלג, שקרי ומסית אשר מאשים ומסמן אוכלוסייה גדולה ורחבה בת כחצי מיליון בני אדם, בהאשמות שווא אך ורק משום שהם יהודים המתגוררים ביהודה ושומרון. מדובר בקמפיין אשר לוקח את הקורבנות, אשר נרצחים וסובלים יום יום מטרור ערבי קשה ומצייר אותם כאלימים", כתב דגן.

לדבריו, לא ניתן שלא להזדעזע מהמימון של האיחוד האירופי לקמפיינים מסוג זה "לאחרונה נחשף, כי האיחוד האירופי עומד מאחורי מימון הקמפיין הפוגעני בעל המכוון לכאורה להתססה אנטישמית. וממומן בלא פחות ממיליון ש"ח את ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" למטרה זו. מעבר לזלזול העמוק בו מרשים לעצמם בנציבות האיחוד להתערב בצורה גסה ולהסית כנגד אזרחים ישראלים, משתתף הארגון בקמפיין שקרי ומומצא, אשר בינו לבין המציאות בשטח אין ולו גרם של אמת", הוסיף דגן.

בנתונים שפורסמו על ידי כוחות הביטחון, אותם הביא דגן במכתבו, מצטיירת תמונה שונה לחלוטין ממה שמוצג בקמפיין "על פי הנתונים במערכת הביטחון, בשנת 2020 דיווחו ברחבי יהודה ושומרון על כ-4000 מקרים של זריקת אבנים על יהודים. כאשר בשנת 2021 חלה עלייה חדה במקרי ניסיונות הרצח של יהודים כאשר דווח על כ-5500! אירועים של זריקת אבנים על יהודים. מדובר בניסיון של רצח יהודי כל שעתים בממוצע. בשטחי המועצה האזורית שומרון לבדה חלה עלייה של 45% לעומת השנה הקודמת באירועי טרור, ומתוך כלל אירועי האלימות בכל יהודה ושומרון רק 1.4% הם של יהודים כלפי ערבים כאשר שאר 98% הם פעולות טרור אלימות של ערבים כלפי יהודים. 

בנוסף, לא מעט מהדיווחים המובאים בתקשורת על ידי ארגוני שמאל קיצוניים במסגרת קמפיין "אלימות המתנחלים", מתבררים פעם אחר פעם כמומצאים או מטעים לכאורה בכוונה תחילה. כך למשל דיווח על ניפוץ מצבות בכפר הפלסטיני בורקה בחודש ינואר 2022 התברר כשקרי, וכי אף לא הוגשה תלונה בנושא זה במשטרה. כמו כן ב 23.1 דווח על גרימת נזק ע"י מתנחלים לתושב בורקא אולם גם כאן התברר כי מדובר בדיווח שקרי לחלוטין", הובהר במכתב.

מעשיו של האיחוד נגועים בהסתה

עוד צוין במכתב, כי מעשיו של האיחוד נגועים בהסתה "אנחנו רואים בחומרה רבה את תמיכת האיחוד בקמפיין שיש לו שעלול להוביל לאנטישמיות, ובתוך כך 'סטנדרט כפול' כלפי מי שהוא יהודי. ביהודה ושומרון מתגוררים חצי מיליון יהודים. פשיעה בהיקף כזה או אחר קיימת בכל אוכלוסייה, וכאן מדובר אחוזי פשיעה מהנמוכים בעולם, אולם בשל הסטנדרט הכפול המופעל כאן כלפי מי שהוא יהודי, בניגוד לכל אזור אחר בעולם, מסייע האיחוד לקמפיין מסית כדי "לעצור את האלימות" לכאורה.  נזכיר, כי 'סטנדרט כפול' כלפי מי שהוא יהודי הוא אחד המאפיינים של האנטישמיות המודרנית כפי שהוגדרה ע"י השר לשעבר ואסיר ציון נתן שרנסקי ואומצה ע"י מחלקת המדינה של ארה"ב".


דגן הסביר במכתב, כי קמפיינים כאלו מעיבים על ניסיונות הדו קיום באזור "הקמפיין אותו אתם מממנים מכספי משלם המיסים האירופי, מחזיר אותנו לתקופות חשוכות בהיסטוריה של אירופה, בהם טפלו על היהודים עלילות שווא. בעוד יהודי יהודה ושומרון ידועים כאנשי חסד, המסייעים לכל מי שמבקש. ומתגוררים בדו קיום, עם האוכלוסייה הערבית באזור, כאשר ערבים מהכפרים הסמוכים עובדים שכם אל שכם באזורי התעשייה ביו"ש עם המתיישבים", סיפר דגן.


בסיום מכתבו, דרש להפסיק את המימון ואף ביקש להיפגש עם הנשיאה על מנת להציג את הדברים במלואם "אנו דורשים שהאיחוד האירופי יסיר את ידיו לאלתר משותפות עם ארגונים רדיקלים, שעוסקים בפגיעה בנפגעי ובקורבנות הטרור ביו"ש, ומסלפים ומשקרים לגבי נתוני האמת שמראים דבר אחד ברור – האוכלוסייה הערבית ממשיכה במעשייה הרצחניים כנגד האוכלוסייה היהודית ללא מעצור. כמו כן נשמח להסדיר פגישה, בה נוכל להוכיח את טענותינו", סיים דגן.