רבה של קרני שומרון נגד הרב מלמד: "יש דברים שהצנעה יפה להם"

הרב יצחק הלוי מבהיר במכתב רשמי כי אכן העביר "הסכמה" לכל סדרת הספרים "פניני הלכה" של הרב מלמד בעיקר בשל הנגשת ההלכה, אך מדגיש כי לא התכוון בכך לחלוק על מכתב הרבנים שיצא נגדו: "אני עפר תחת כפות רגליהם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/02/22 20:10 כו באדר א'

רבה של קרני שומרון נגד הרב מלמד: "יש דברים שהצנעה יפה להם"
הרב מלמד, צילום: ללא

לפני כחודש פורסמו שני מכתבי רבנים, שיצאו נגד הרב אליעזר מלמד, ספריו והתנהלותו הציבורית, כאשר במוקד היו מספר פסיקות בנושאי "טהרת המשפחה" ופגישתו עם רבה רפורמית. בעקבות המכתבים שחוללו סערה, יצאה ישיבתו של הרב מלמד - "הר ברכה" בקמפיין שמציג רבנים התומכים בסדרת הספרים "פניני הלכה". אחד מהרבנים שהוצגו בקמפיין הוא הרב יצחק הלוי, רבה של קרני שומרון. אך במכתב נוסף, הוא מבהיר את התמיכה ואף חוזר בו.

"כאשר נתבקשתי לתת את הדעת על סדרת הספרים 'פניני הלכה' מפרי עטו של הרב אליעזר מלמד, התמקדתי בעיקר בשיטה של דרך העברת המסרים ההלכתיים באופן ברור ומסודר המנגיש את ההלכה ללומדים מתוך מתיקות התורה", מבהיר הרב הלוי ומדגיש: "יש לציין שלא נדרשתי לתת הסכמה. הסכמה על ספר הלכה מחייבת דיון מעמיק בהלכה למקורותיה וכניסה לפרטי פרטים. ההמלצה ניתנה באופן גורף על הסדרה מבלי להיכנס לפרטי פרטים". 

סדרת פניני הלכה

סדרת פניני הלכה, שוב בעין הסערה. צילום: יחצ

"ישנם לפעמים חילוקי דעות בהלכה וזה לגיטימי לחלוטין. יחד עם זאת (...) ישנם דברים שהצנעה יפה להם, והם נלמדים בחדרי חדרים, לא ברשות הרבים. ולכן, היה מקום להשאיר את 'הטור החמישי' בגדר תורה שבעל פה", ציין רבה של קרני שומרון בעקבות הביקורת שהייתה כלפיו.

"לא התיימרתי בהמלצתי לחלוק, חלילה, על דעתם של גדולי ישראל, שהביעו תרעומת או דברי ביקורת כלפי דברי הלכה שהתפרסמו בספרים, ולכאורה, נוגדים את ההלכה", אמר הרב הלוי וסיכם: "שהרי אני עפר תחת כפות רגליהם".

"חילוקי דעות בהלכה - זה לגיטימי לחלוטין", הרב יצחק הלוי

"חילוקי דעות בהלכה - זה לגיטימי לחלוטין", הרב יצחק הלוי צילום: מכתבו של הרב יצחק הלוי