הרב הראשי לאו שוחח עם הרבנים באוקראינה: "עם ישראל נמצא לצדכם"

הרב הראשי לישראל, שוחח עם הרב משה אסמן והרב יעקב בלייך, שמע מהם על התחושות של הקהילות וההתמודדות הלא פשוטה. "מתפללים עבורכם ומייחלים לסיום המלחמה ללא אבדות נוספות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/22 11:59 כג באדר א'

הרב הראשי לאו שוחח עם הרבנים באוקראינה: "עם ישראל נמצא לצדכם"
הרב דוד לאו, צילום: Flash90

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, שוחח היום (ה') עם הרבנים באוקראינה - הרב משה אסמן והרב יעקב בלייך. הרב הראשי שמע מהם על התחושות של הקהילות בעקבות המלחמה שפרצה הבוקר וההתמודדות הלא פשוטה שהם עוברים בשעות קשות אלו.

הרב הראשי חיזק את הרבנים באוקראינה ואמר כי "בשעות אלו כל עם ישראל נמצא לצדכם, מתפללים עבורכם ומייחלים לסיום המלחמה ללא אבדות נוספות". הרב הודיע לרבנים כי הוא וצוות הלשכה יהיו זמינים לכל דבר בימים הקרובים עבור הקהילות באוקראינה.

המרחב האווירי באוקראינה נסגר וכל הטיסות בוטלו

מעט לאחר השעה 05:00 בבוקר זה קרה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. כמה דקות חלפו דקות והצבא הרוסי פתח בשורת הפצצות על מספר יעדים ברחבי אוקראינה. "החלטתי לצאת למבצע צבאי מיוחד", הכריז פוטין, והסביר מדוע: "להגן על האנשים שבמשך שמונה השנים האחרונות ניתנים לניצול ורצח עם מהצד של הממשל בקייב".

בשל המצב המלחמתי, המרחב האווירי באוקראינה נסגר וכל הטיסות בוטלו. במשרד החוץ קראו הבוקר לאזרחים ישראלים הנמצאים במדינה לעזוב את אוקראינה מיד אל המדינות השכנות ממערב, בהתאם למצב הביטחוני.

משרד החוץ קרא לאזרחי ישראל באוקראינה "לעקוב אחר הדיווחים באמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון המקומיים". שגרירויות ישראל במרחב שלחו נציגים אל מעברי גבול מרכזיים לפי הרשימה שלהלן.