ויזה לארצות הברית ב-9 צעדים: כך תעשו את זה נכון

השר לביטחון מולדת האמריקאי הודיע כי ישראל היא אחת מארבע המדינות שעשויות להצטרף לפטור מוויזה לארצות הברית. רבים שואלים את עצמם כיצד מגישים את הבקשה נכון, והנה לפניכם המדריך המלא | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/22 17:46 כב באדר א'

ויזה לארצות הברית ב-9 צעדים: כך תעשו את זה נכון
צילום: shutterstock

לפני כחודש וחצי הודיע השר לביטחון מולדת האמריקאי, אלחנדרו מיורקאס, כי ישראל היא אחת מארבע המדינות שעשויות להצטרף לפטור מוויזה לארצות הברית. כך תגישו בקשה לוויזה לארצות הברית, בתשעה צעדים.

1. תמונה עדכנית 
לצורך קבלת ויזה אמריקאית, עליכם לוודא כי התמונה המצורפת לבקשה צולמה בחצי השנה האחרונה. בנוסף, עליכם לוודא כי התמונה עומדת בכללים אותם מפרסמת השגרירות האמריקאית. תמונה שלא עומדת בכללים תביא לדחיית הבקשה ולעיכוב בטיפולה, בין מספר שבועות למספר חודשים. 

בקשת ויזה לארצות הברית שתוגש ללא מסמכים תסורב

2. צירוף מסמכי הורים
קבלת ויזה לילדים שטרם מלאו להם 14 שנה מותנית בצירוף מסמכים מתאימים מצד ההורים כמובן. לכן, יש להקפיד לצרף מסמכים אלה בעת הגשת הבקשה. בקשה ויזה שתוגש ללא מסמכים אלה תסורב, ועד שבקשה זו תטופל מחדש עלול לחלוף זמן רב ומיותר העלול לסכן את עצם קיומה של הנסיעה המתוכננת. בכל הנוגע למילוי שאלון ביחס לילדים אלה יש להקפיד להשיב על כלל שאלות החובה גם כאשר אלה מתייחסות לעניינים שאינם מתאימים בדרך כלל לילדים. ביחס לכל אחת משאלות אלה יש להשיב "אין" על מנת להתקדם בשאלון. 

3. ויזה לילדים בעלי אזרחות אמריקאית
בקשת ויזה המוגשת עבור ילדים בעלי אזרחות אמריקאית - תסורב בוודאות, שכן מודבר בבקשה שאין בה צורך. לכן, בטרם הגשת בקשה עבור ילדים שעשויה להיות להם אזרחות אמריקאית יש להקפיד לבדוק האם אלה מחזיקים בזכאות לאזרחות אמריקאית, והאם הבקשה נצרכת. 

4. תקינות הדרכון
הדרכון האישי שלכם יישאר בשגרירות עד לקבלת הוויזה. אתם צריכים לוודא מראש כי הדרכון בתוקף ואינו פגום פיזית. דרכון שאינו בתוקף או דרכון פגום, יביא לסירוב הבקשה לוויזה ודחייה משמעותית בקבלתה. 

דרכון שיילקח מהשגרירות האמריקאית בטרם אושרה בקשת הוויזה יביא לסירוב לבקשת הוויזה

5. נסיעה מקבילה למדינה אחרת
הטיפול בבקשה לוויזה אמריקאית אורך זמן. ודאו מראש כי אינכם מגישים בקשה לוויזה ככל שזהו דרכונכם היחיד ותזדקקו לו בזמן הקרוב לצורך נסיעה למדינה אחרת. דרכון שיילקח מהשגרירות האמריקאית בטרם אושרה בקשת הוויזה יביא לסירוב לבקשת הוויזה ולדחייה ארוכה בקבלתה.

6. טביעות אצבע 
בכדי לקבל ויזה אמריקאית אתם צריכים לקבוע תור להשארת טביעת אצבע במערכת. אי הגעה למעמד נטילת טביעת האצבע או עיכוב בקביעת מועד זה יביא לסירוב לבקשת הוויזה. עליכם להקפיד לקבוע מועד לצורך נטילת טביעת אצבע, וזאת בתכוף להליך הגשת הבקשה לוויזה.

אי הגעה לראיון במועד שנקבע, תביא לסירוב לבקשת הוויזה ועיכוב רב בטיפול בה

7. ראיונות
שימו לב, במהלך בקשת הוויזה יתכן ותיקבע לכם פגישה לצורך ראיון אישי. מייל בעניין זה יועבר לכתובת המייל אותה השארתם לצורך כך. מייל זה בו תוזמנו לשגרירות יתייחס לכל הטפסים והאישורים איתם תידרשו להגיע לראיון. אי הגעה לראיון במועד שנקבע, או הגעה לראיון ללא כל הטפסים תביא לסירוב לבקשת הוויזה ועיכוב רב בטיפול בה. ככל שבקשתכם לוויזה הוגשה באמצעות גורם חיצוני שלא ציין את כתובת המייל האישית שלכם יתכן וחלק מהמיילים שיישלחו אליכם מהשגרירות לא יגיעו ליעדם. 

8. מילוי רציף של הבקשה
עליכם להקפיד למלא את הבקשה לוויזה בפעם אחת. הפסקת התהליך באמצעו יביא להגדרת הבקשה שלכם כבקשה מסורבת ויביא לעיכוב בטיפול בבקשה.

9. חידוש ויזה
ככל שחלפו פחות מ-48 חודשים מאז שהוויזה שלכם הייתה בתוקף בפעם האחרונה אינכם צריכים לבקש ויזה. הבקשה שלכם במקרה זה היא בקשה לחידוש ויזה. בקשה אחרת, שאינה חידוש ויזה, תסורב.