קואליצייה בקריסה בעקבות החרם של כחול לבן: רצף ניצחונות של האופוזיציה במליאה

המשבר הקואליציוני החריף מהבוקר מתחיל לבוא לידי ביטוי במליאה כאשר האופוזיציה מנצחת הצבעה אחר הצבעה| מרב מיכאלי "ניתן לכם ליהנות מהיום כיף שלכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/22 13:46 כב באדר א'

בעקבות החרם של כחול לבן: רצף ניצחונות של האופוזיציה במליאה
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

בעקבות החרם של כחול לבן  היום (ד') על ההצבעות במליאה האופוזיציה קוצרת ניצחונות. ישנם כמה חוקים שעברו בקריאה טרומית, ביניהם החוק להקבלת כהונה לשופטים לכהונת ראש הממשלה של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ שעבר בקריאה טרומית.

חוק נוסף שעבר בקריאה טרומית הוא חוק דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות מופחתים למי שפרש פרישה מוקדמת (תיקוני חקיקה), התשפ"ב-2021 של חבר הכנסת פטין מולא. בחוק מוצע לקבוע כי עובד שפרש פרישה מוקדמת וסכום הפנסיה החודשית שלו נמוך מגובה השכר הממוצע, ישלם דמי ביטוח בריאות ודמי ביטוח לאומי מופחתים. מטרת החוק המוצע היא להסדיר תשלום מופחת של דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות  לאוכלוסייה זו על מנת להביא להגדלת הכנסתה בעת הפרישה המוקדמת ובכך לחיזוק יציבותה הכלכלית".

הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים של חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד עברה גם היא בקריאה טרומית.

כזכור, המשבר עם כחול לבן הגיע לשיאו כאשר בזמן פגישת הגישור בין שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה נפתלי בנט הוציא גורם בכיר מאוד בקואליציה תדרוך משפיל על גנץ בו טען: "הופתענו מהצעד של גנץ. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי?".

בליכוד משכו את הצעת החוק של חבר הכנסת דודי אמסלם שהייתה אמורה להביך את גנץ- הקמת ועדת חקריה לפרשת המימד החמישי במטרה להטריל את הקואליציה.