משבר חריף בקואליציה: כחול לבן תחרים היום את ההצבעות

המשבר בקואליציה נמשך: סיעת כחול לבן מודיעה הבוקר כי לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום בכנסת למעט שלושה חוקים | גנץ: "כחול לבן ואני לא נתפשר על העברת החוקים והחלטות הממשלה שהתקבלו ונוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/22 11:29 כב באדר א'

משבר חריף בקואליציה: כחול לבן תחרים היום את ההצבעות
בנט וגנץ במשבר, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

המשבר החריף נמשך: סיעת כחול לבן לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום (ד') בכנסת, ולא תיקח חלק בהצבעות פרט לשלושה נושאים בהם לטענת כחול לבן יש בהם פגיעה מהותית או מיידית באם יעברו, ובהן תתנגד כחול לבן יחד עם הקואליציה.

גנץ: החלטות שנוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ אומר כי: ״כחול לבן ואני לא נתפשר על העברת החוקים והחלטות הממשלה שהתקבלו ונוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל, עוצמת צה״ל ועתידו ודמותה של החברה הישראלית״.

ההצבעות להן תתנגד כחול לבן:

  • הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון - הגבלת כהונת שופט בית המשפט העליון).
  • הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכפלת מחיר הצוללות.
  • הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון - הקבלת התקופה המרבית לכהונת שופט בית המשפט העליון למשך כהונת ראש ממשלה).

באופוזיציה מזהים הזדמנות להביך את הקואליציה כפי שעשו במהלך שבוע שעבר כאשר היה תורה של סיעת רע"מ להחרים את ההצבעות במליאה והורו לחברי הכנסת שלא להיעדר מהמשכן, "הקואליציה שברירית מאוד", נכתב לחברי האופוזיציה, "אפשר לנצח את היום אם כולנו נעבוד ביחד ונגיע בזמן להצבעות, מי שיעשה דין לעצמו למעשה מציל את הקואליציה מליפול".

כזכור, המשבר עם כחול לבן הגיע לשיאו כאשר בזמן פגישת הגישור בין שר הביטחון בני גנץ לראש הממשלה נפתלי בנט הוציא גורם בכיר מאוד בקואליציה תדרוך משפיל על גנץ בו טען: "הופתענו מהצעד של גנץ. זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי?".

גנץ מתגעגע לנתניהו?

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן