הקונסולית החדשה של ישראל מודה: "לא מכירה את ההמנון בעל פה"

חברת הכנסת ממרצ תמונה לקונסולית בשנגחאי והודפת את הביקורת נגדה: "זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית" | סמוטריץ': "כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/22 10:26 כב באדר א'

הקונסולית החדשה של ישראל מודה: "לא מכירה את ההמנון בעל פה"
רינאוי-זועבי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד הודיע אתמול (ג') על החלטתו למנות את ח"כ ג׳ידא רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי. כזכור, לפני כחודש הפילה חברת הכנסת ממרצ את חוק הגיוס, שעבר לאחר מכן. היא הסבירה את הפלת החוק בכך ש"איילת שקד נפנפה בהבטחות ולא קיימה אותן".

בראיון שהעניקה הבוקר (ד') לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', טענה רינאוי-זועבי כי אין קשר לבלגן בקואליציה. "אני בטוחה שלפיד מינה אותי בכלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי", היא טענה. "זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית – אתם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר". עוד הודתה בראיון, "אני לא מכירה את ההמנון בעל פה, הביטוי 'נפש יהודי' מדיר אותי".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב על המינוי ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו אמר: "לא הגבתי אתמול להחלטה של לפיד למנות את זועבי לקונסולית בשנגחאי פשוט כי באמת נגמרו לי המילים. זה כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו. שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית. השאלה היא האם יש קו אדום שבו מי שבעבר הגדירו עצמם אנשי ימין יעצרו בו. למרבה הצער כרגע זה לא נראה ככה". 

בנוסף, שר התקשורת יועז הנדל מכחול לבן לא מרוצה מהמינוי החדש. כתב חדשות 12, עמית סגל, מפרסם כי ראש רשות שנפגש אתמול עם השר שמע ממנו ביקורת. "לא יעלה על הדעת שאדם עם עמדות לא ציוניות כמותה יהיה הפנים של ישראל במדינה חשובה בעולם". 

כזכור, אתמול גורם במרצ תקף את זועבי ואמר לכיפה: "היא הייתה רעה לכולם וראתה את הכנסת בתור מקפצה לתפקיד הבא. הסיעה עכשיו תהיה טובה יותר". נזכיר כי בסיעה הצטבר זעם רב על זועבי אחרי שהפילה את חוק הגיוס, מהלך שאולי נועד על מנת לקבל תפקיד יוקרתי.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן