יום המודעות לדפיברילטור: אבשלום קור בהסבר מפעים על המפעם

יו"ר ועדת הבריאות הציגה את החוק שיגדיל את המכשירים שמצילי חיים "אם הצלתי בכך עוד נפש אחת, זה כבר עולם ומלואו" | אבשלום קור בהסבר מפעים על המפעם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/02/22 22:24 כ באדר א'

יום המודעות לדפיברילטור: אבשלום קור בהסבר מפעים על המפעם
עידית סילמן, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן קיימה היום (ב') דיון מיוחד לרגל יום המודעות הארצי לשימוש במכשירי החייאה - דפיברילטורים. הדיון עסק בפריסת מכשירים במקומות ציבוריים וביוזמות השונות להגדיל ולהרחיב את מיקומי המכשירים. 

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן הציגה בפתח הדיון את הצעת חוק שהגישה לעידוד השימוש בדפיברילטורים במקומות ציבוריים. כפי שמופיע בהצעה, האחריות ליישום החוק תועבר למשרד הבריאות וימונו מפקחים יעודיים ליישום ואכיפת החוק. כמו כן, יחויבו לפרסם את מיקומי מכשיר החייאה המוצבים במקומות ציבוריים וכן יוקם מאגר מידע ומרשם לאומי המרכז את כל מיקומי המכשירים המוצבים מכוח החוק.

יו"ר הוועדה הוסיפה: "כל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא וכל המציל נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא. כך נפתח דברי ההסבר של הצעת החוק. זו המטרה בחוק ובדיון ובכלל עשיית ועדת הבריאות להציל חיים ולו של אדם אחד. אם הצלתי ולו נפש אחת - זה מספיק". 

אבשלום קור מסביר על המפעם

לכבוד יום המַפְעֵם, שמציינים היום מגן דוד אדום בשיתוף מפעל הפיס, האיגוד הקרדיולוגי הישראלי, מרכז השלטון המקומי, יישומון "איפה דפי?" ומיזם "שמים לב", הדוקטור ללשון עברית אבשלום קור נרתם להעלאת המודעות לחשיבות הכרת מכשיר ההחייאה - ומזמין בסרטון קצר את אזרחי ישראל ללמוד על המכשיר: "במקרה של אירוע לב נפתח חלון זהב של דקות ספורות – לשם כך יש מכשיר נפלא בשם מַפְעֵם. זו מילה עברית רעננה וקצרה לדפיברילטור. בזכות המַפְעֵם הלב שב לפעום והמכשיר נמצא בפריסה ארצית ע"י מגן דוד אדום. זכרו – יש מַפְעֵם, יש עברית, יש חיים!".