איילת שקד מודה: "אין זה סוד שרציתי למנות שופטים אחרים"

שרת הפנים החברה בוועדה למינוי שופטים אמרה: "ראיתי בימים האחרונים ברשתות אנשי ימין מאוכזבים שחושבים שהבחירה רעה ומורשת ברק ניצחה בענק. ובכן, לא כך הדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 15:56 כ באדר א'

איילת שקד מודה: "אין זה סוד שרציתי למנות שופטים אחרים"
איילת שקד, צילום: Meir Vaknin/FLASH90

אחרי דיונים רבים שנמשכו תקופה ארוכה, הודיע היום (ב') שר המשפטים ויו"ר הוועדה לבחירת שופטים גדעון סער על ארבעת השופטים החדשים בבית המשפט העליון שיחליפו את מני מזוז וחנן מלצר שכבר פרשו ואת ג'ורג' קרא וניל הנדל שעתידים לפרוש בקרוב מכס השיפוט. כצפוי, הארבעה שנבחרו הם השופטים גילה כנפי-שטייניץ, ח'אלד כבוב, עורך הדין יחיאל כשר והשופטת רות רונן. השופטים יכנסו לתפקידם לפי סדר הופעתם כאן.

שרת המשפטים לשעבר ושרת הפנים בהווה, איילת שקד, המשמשת גם כחברה בוועדה לבחירת שופטים הודתה כי לו היא הייתה מכהנת כיו"ר הוועדה היום התוצאה הייתה שונה. בפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה, אמרה כי, "כללי המשחק השתנו, והבחירות הללו שינו את פניו של בית המשפט העליון. בית המשפט העליון היום לאחר הבחירה שונה מהותית מבית המשפט שלפני 6 שנים. כשנכנסתי לתפקידי כשרת משפטים לפני מספר שנים השופט סולברג היה קול בודד והיום יש מחנה שמרני בעל עמדות עקרוניות ומנומקות". 

"אודה ולא אכחש - לו הייתי מכהנת כיו"ר הוועדה היום התוצאה הייתה שונה. אין זה סוד שרציתי למנות שופטים אחרים בישיבה היום. הוכחתי גם קבלות בנושא הזה. יו"ר הוועדה שר המשפטים הוביל קו אחר, אבל עמד על עקרון האיזון החשוב ועל כך שיהיו שני מועמדים לכל צד. 

ראיתי בימים האחרונים ברשתות אנשי ימין מאוכזבים שחושבים שהבחירה רעה ומורשת ברק ניצחה בענק. ובכן, לא כך הדבר. המחנה השמרני התחזק היום, ודאי ביחס למצב הקיים. אני מזכירה שאף אחד מארבעת הפורשים לא השתייך לאגף השמרני. להיפך. 

אני מקווה שהבחירות בשופטים יוכיחו את עצמם, שהרי אין מרות על השופטים זולת מרותו של הדין. אנחנו לא מקבלים, ואוי לנו אם נרצה לחיות במקום בו מקבלים פסקי דין בהזמנה. אבל ניתן בהחלט לזהות כיוון כללי של שופט ואני מאמינה שהכיוון שאני מאמינה בו קיבל חיזוק, גם אם רציתי מועמדים אחרים.

יש לנו בית משפט עליון אחד, עלינו לשמור עליו ולתקן אותו והדרך הנכונה ביותר להשפיע על איזון ואמון ציבורי היא במינוי שופטים. פסיקותיהם של השופטים שמונו בכהונתי מוכיחות זאת יום יום. לראשונה נשמעים קולות שונים בחלל בית המשפט. קולות המשקפים את ערכיו של הציבור.  אני סבורה שבמינויים של השופטים שבבחירתם הייתי שותפה בנינו בית משפט מגוון יותר, משקף יותר ומרוסן יותר. גם אם העבודה עוד לא הושלמה, עלינו על המסלול. אנחנו בדרך הנכונה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".