לפיד במענה לכיפה: "עדיין לא התעדכנתי מי השופטים שנבחרו לבית המשפט העליון"

בישיבת הסיעה של יש עתיד אמר שר החוץ על ההסכם עם איראן: "אם משמרות המהפכה הם לא ארגון טרור, אז מה הם כן? חוג לריקודי עם?" | במענה לשאלת כיפה על השופטים החדשים בבית המשפט העליון אמר לפיד כי עדיין לא התעדכן בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 14:47 כ באדר א'

לפיד במענה לכיפה: "עדיין לא התעדכנתי מי השופטים שנבחרו לבית המשפט העליון"
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה בהתייחסות למו"מ המתנהל בוינה: "הסכם גרעין גרוע עומד להחתם בוינה. זה אותו הסכם שנחתם ב-2015, אבל אז הוא הגביל את איראן מהעשרת אוראניום לעשר שנים. בחתימה המחודשת, הם לא עשו דבר אחד פשוט: הם לא שינו את התאריכים".
 
לפיד הוסיף: "איראן מבקשת מהמעצמות בונוס על ההסכם: ביטול ההגדרה של משמרות המהפיכה כארגון טרור. היא רוצה שארגון הגג של חיזבאללה, של הג'יהאד האיסלאמי, של הח'ותים בתימן, לא יוגדר כארגון טרור. אם משמרות המהפיכה הם לא ארגון טרור, אז מה הם כן? חוג לריקודי עם? העולם לא יכול להסכים לתנאים המחוצפים האלה. אסור לו להזרים עשרות מיליארדי דולרים לאיראן, ולתת לה להמשיך להפיץ טרור בעולם".
 
"ישראל תמשיך לנהל עם הממשל האמריקאי דיאלוג נוקב וגלוי, כמו שעושים חברים, כדי לוודא שההסכם הזה הוא לא סוף פסוק. גם אם הוא ייחתם, אנחנו נמשיך את המאבק נגד הגרעין האיראני ונגד הטרור האיראני. שיהיה ברור: אנחנו לא כפופים להסכם הזה. ישראל תשמור על בטחונה בעצמה. יש לנו צבא חזק, יש לנו את המוסד, יש לנו ממשלה נחושה, אנחנו לא נהסס לפעול כדי למנוע מאיראן להגיע למטרתה", חתם לפיד.