גנץ: "בכירי חיזבאללה מכירים מקרוב את רעש המטוסים שלנו ויכולותיהם"

שר הביטחון נשא דברים בוועידת מינכן והתייחס לאיומי הכטב"מים: "איראן אחראית על חימוש שלוחיה בלבנון", להסכם הגרעין: "הסכם גרעין, אם ייחתם עם איראן, אינו סוף פסוק". גנץ התייחס גם למתיחות רוסיה-אוקראינה: "כמי שידע מלחמות אני יודע שגם המנצח מפסיד בהן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 14:03 יט באדר א'

גנץ: "בכירי חיזבאללה מכירים מקרוב את רעש המטוסים שלנו ויכולותיהם"
גנץ בוועידת מינכן, צילום: MSC

שר הביטחון בני גנץ נשא דברים היום (א') בוועידת מינכן לביטחון, זאת לאחר שנפגש אמש עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס בוועידה. את דבריו, שעסקו בהסכם עם איראן, חיזבאללה בלבנון ובמתיחות בים רוסיה ואוקראינה, אמר בפתח מושב שעסק בהסכמי אברהם עם נציגים מאיחוד האמירויות ובחריין.

על פעילות הטרור של איראן אמר גנץ: "אנו מסתכלים בדאגה על המתקפות על ידידותנו באזור, שנעשות לפי הערכתנו בהכוונה ובאישור של איראן, ובאמצעי לחימה שחלקם יוצרו באיראן ושהידע להפעלתם נרכש באיראן. אנחנו רואים גם מה קורה בעיראק, שם איראן מנסה בימים אלו להתערב על ידי כוח קודס במוקדי ההשפעה".

"איראן גם מנצלת טיסות אזרחיות מטהראן לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק להעברת אמל"ח מוסווה בציוד אזרחי, ומסכנת אזרחים על ידי העברות אמצעי לחימה במכולות המגיעות לנמל לאדקיה. איראן פוגעת בחופש השיט, המתקפות שלה משטח איראן באמצעות כטב"מים גם גבו בשנה האחרונה את חייהם של אזרחים חפים מפשע מבריטניה ורומניה מול חופי המפרץ. איראן מסכנת טיסות אזרחיות, שעשויות להיפגע על ידי כטב"מים שלחלקם אין יכולת לשנות את המסלול המתכונן".

"יש לעשות הכול כדי למנוע שפיכות דמים"

גנץ התייחס גם לאירועים סביב לבנון ואמר: "איראן אחראית על חימוש שלוחיה בלבנון, ופוגעת בריבונות ויכולת המשילות של המדינה. רק השבוע ראינו מספר ניסיונות של חיזבאללה להפר את ריבונותה של ישראל. בהקשר הזה אני אומר בצורה ברורה  – בכירי חיזבאללה מכירים היטב ומקרוב את רעש מנועי המטוסים שלנו ויכולותיהם. אם נידרש לתקוף בעוצמה, נעשה זאת ונגרום נזק גדול לארגון ומדינת לבנון תישא באחריות. נפעל איפה שנצטרך ובכל זמן שהדבר יידרש".

גנץ סיכם ואמר: "הסכם גרעין, אם ייחתם עם איראן, אינו סוף פסוק. יש צורך לפעול בכדי לוודא שאיראן לא ממשיכה בהעשרה במתקנים אחרים ולהגביר את הפיקוח. יש חשיבות לכך שתהיה הקפדה שהסוכנות לאנרגיה אטומית תמשיך בחקירה ובפיקוח בנושא התיקים הפתוחים. צריך לדאוג, שתוקף ההסכם, לא מאפשר לאיראן להפוך את המגבלות ל"פגות תוקף" ולהמשיך אותו. אסור לעולם להשלים עם זה, וישראל לעולם לא תשלים עם זה".

שר הביטחון התייחס למתיחות סביב אוקראינה, ושלח מסר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "כמי שידע מלחמות אני יודע שגם המנצח מפסיד בהן. כשענני מלחמה מתקרבים – האחריות של המנהיגים היא להרגעת הרוחות, לקידום השיח, ולעמידה על העקרונות שישמרו על שלום העולם וביטחונו. כך צריך להיעשות בקונפליקט באוקראינה, ואני קורא לכלל הגורמים, גם אם אנחנו ברגע האחרון – יש לעשות הכול כדי למנוע שפיכות דמים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן