נלחמים בביקורת: חיילי צה"ל ימלאו משובים על האוכל בבסיס

בניסיון להיאבק בתדמית הרעה של רמת האוכל בבסיסים, צה"ל השיק קמפיין הקורא לחיילים ביחידות ההכשרה ובבה"דים למלא סקרי שביעות רצון על הארוחות שלהם, שבהמשך יועברו לאחראים, והכל דרך הטלפון הנייד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/02/22 13:06 יט באדר א'

נלחמים בביקורת: חיילי צה"ל ימלאו משובים על האוכל בבסיס
חדר אוכל בבסיס צה"ל, ימלאו משוב, צילום: Photo by Yaakov Naumi/Flash90

בתקופה האחרונה עולה לכותרות שוב ושוב רמת האוכל לה זוכים חיילי צה"ל בבסיסים השונים. כעת פועלים בצה"ל כדי לשנות את המצב, בעזרת פעילות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לשיפור חווית השירות בעולם המזון, במסגרתה הוטמעה פלטפורמה לסקר שביעות רצון החיילים בחדרי האוכל. כך פורסם באתר צה"ל. 

בסקר יכולים המשרתים לדרג בצורה אנונימית את שביעות הרצון שלהם מהאוכל, כמות המזון ורמת הניקיון. בנוסף הם יכולים להציע רעיונות לשיפור ולשלוח תמונות של הארוחות. התוצאות והמשוב מגיעים ישירות למנהלי המטבח, לקציני הלוגיסטיקה ולגורמים הרלוונטיים בחיל, על מנת שאלה יוכלו ללמוד כיצד לשפר את המענה התזונתי ואת חוויית המשרתים ולטפל בבעיות בזמן אמת.

אחת השאלות בסקר שביעות הרצון

אחת השאלות בסקר שביעות הרצון צילום: אתר צה"ל

בימים האחרונים נתלו בכ-30 בסיסי הכשרה והדרכה מודעות ורול-אפים עם קוד QR באמצעותו ניתן להיכנס לשאלון על תחושות החיילים על האוכל בבסיסים. בנוסף נשלחות הודעות SMS למשרתים המעודדות אותם לשתף את החוויה שלהם מהארוחות.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא חיל הלוגיסטיקה בהובלת מנהל המזון ומדור שרשרת הספקה בחיל.  הפלטפורמה נבנתה בשיתוף פעולה עם מחלקת מערכות מידע של החט״ל (חטיבה טכנולוגית ליבשה) ויחידת ״שחר״ שבלוטם של אגף התקשוב. זאת במטרה לאפשר לחיילים ולחיילות להשפיע על המזון בחדרי האוכל.