ויראלי גבר נכנס לחצר התנינים בספארי: "באתי לגאול אותם" | צפו בתיעוד המסוכן

בסרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות, נראה גבר צעיר מתגרה בתנינים. הבוקר הוא אמר: "זה סרטון מלפני שנה, מה עכשיו נזכרו?" | הספארי בתגובה: "הנהלת הספארי רואה זאת בחומרה גדולה ותבחן נקיטת צעדים נוספים נגד אדם זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 09:41 יט באדר א'

גבר נכנס לחצר התנינים בספארי: "באתי לגאול אותם" | צפו בתיעוד המסוכן
צילום: צילום מסך מטוויטר

סרטוני תיעוד רבים עולים ברשתות החברתיות, אך כזה לא ראינו הרבה זמן, בטח לא כאן בישראל. בסוף השובע תועד גבר נכנס לתוך חצר התנינים בספארי שברמת גן ומתגרה בהם. "באתי לתת מסר לתנינים, אני גואל אותם", אמר הגבר כשהוא ליד התנינים. "בוא לפה", צעק לעבר אחד מהם.

האדם שקפץ לחלקת התנינים בספארי, אמר הבוקר (א') לחדשות 12: "ירדתי לתנינים. זה מסוכן קצת - אבל התנין לא חיה מהירה, הוא לא יכול לתפוס אותי. "זה סרטון מלפני שנה, מה עכשיו נזכרו?", הוא שאל. "יכול להיות שהמשטרה תגיע. דיברתי עם עורך דין מפעם שאמר לי שאין פה עבירה פלילית". הגבר הסביר: "התבגרתי קצת מאז, זה מעשה לא אחראי. אז הייתי יותר ילדותי". 

מהספארי נמסר בתגובה: "בסוף השבוע עלה לרשת סרטון של אדם שנכנס לחצר התנינים. מהרגע שראינו את הסרטון מיהרנו להגיש תלונה במשטרה. מדובר באדם שביקר בספארי וקפץ מעבר לגשרים, לגדרות ולמחסומים שאסור לעבור אותם ובכך סיכן את עצמו. הנהלת הספארי רואה זאת בחומרה גדולה ותבחן נקיטת צעדים נוספים נגד אדם זה. אנא כבדו את בעלי החיים, את הספארי ושמרו על הכללים למען ביטחונכם".

נציין כי בספארי ישנם חמישה תניני יאור ילידי 2012. לכל תנין נבנתה מחילה מחוממת כדי שיוכל לבלות בה ימים קרירים. בישראל נפוצו התנינים עד תחילת המאה ה-20. הם חיו בביצות כבארה ונחל תנינים. עורותיהם של תנינים שניצודו בסוף המאה ה-19 שמורים באוספי האוניברסיטאות ובאוסף האב שמיץ בירושלים.

התנין הוא בעל החיים הראשון שהוזכר בתורה. כך נכתב בבראשית א' פסוקים כ'-כ"א: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים--יִשְׁרְצוּ הַמַּיִם, שֶׁרֶץ נֶפֶשׁ חַיָּה; וְעוֹף יְעוֹפֵף עַל-הָאָרֶץ, עַל-פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָיִם. וַיִּבְרָא אֱלֹהִים, אֶת-הַתַּנִּינִם הַגְּדֹלִים; וְאֵת כָּל-נֶפֶשׁ הַחַיָּה הָרֹמֶשֶׂת אֲשֶׁר שָׁרְצוּ הַמַּיִם לְמִינֵהֶם, וְאֵת כָּל-עוֹף כָּנָף לְמִינֵהוּ, וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן