בוריס ג'ונסון: "רוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר מאז 1945"

ראש ממשלת בריטניה אמר בראיון כי כל הסימנים מראים שהתכנית של הרוסים כבר החלה במובנים מסוימים. "על הציבור להבין את המחיר העצום שעלול להיות כרוך בלחימה" | הערכה: בין 169,000 ל-190,000 חיילים רוסים כבר מוצבים לאורך הגבול עם אוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 09:18 יט באדר א'

בוריס ג'ונסון: "רוסיה מתכננת את המלחמה הגדולה ביותר מאז 1945"
חייל אוקראיני בהסוואה לבנה, צילום: shutterstock

בריאיון ל-BBC אמר אמש (ש') ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, כי רוסיה מתכננת את "המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945". לדברי ג'ונסון כל הסימנים מראים שהתכנית הרוסית כבר החלה "במובנים מסוימים". ג'ונסון אמר כי המודיעין טוען שרוסיה מתכוונת לפתוח בפלישה לבירה קייב, "על הציבור להבין את המחיר העצום שעלול להיות כרוך בלחימה".

ההערכות האחרונות של ארצות הברית הן שבין 169,000 ל-190,000 חיילים רוסים כבר מוצבים לאורך הגבול עם אוקראינה, הן ברוסיה והן בבלארוס השכנה. ג'ונסון אמר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר למנהיגי המערב שהכוחות הרוסיים מתכננים להיכנס לאוקראינה ממספר כיוונים.

בהודעה שפרסם הבית הלבן נכתב כי ביידן יכנס היום את המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית כדי לדון המצב החמור. "הנשיא ביידן ממשיך לעקוב אחר המצב המתפתח באוקראינה, ומתעדכן באופן שוטף לגבי האירועים בשטח". 

בעקבות הערכת מצב שהתקיימה אתמול במשרד החוץ ושורה של שיחות שקיים מנכ"ל משרד החוץ עם גורמים רלוונטיים בכנס מינכן והאירועים במזרח אוקראינה, משרד החוץ שב וקורא לאזרחי ישראל הנמצאים באוקראינה לעזוב מייד את המדינה: "התלקחות באוקראינה עלולה להיות מהירה וקשה", נאמר.

על מנת לסייע לאזרחים ישראלים, החליט משרד החוץ להשאיר את השגריר מיכאל ברודצקי ואת צוות השגרירות בקייב לעת עתה ולפתוח היום, באופן חריג, את המחלקה הקונסולרית בשגרירות, על מנת לספק מסמכי נסיעה לאזרחים הזקוקים לכך.