לקראת פסח: ייתכן שתבוטל חובת עטיית מסכה

אם מגמת הירידה בתחלואת הקורונה תימשך גם בתקופה הקרובה, ייתכן שתבוטל חובת עטית המסכות לקראת חג הפסח, כך אמר בכיר במשרד הבריאות | מספר המאומתים ממשיך לרדת, ומנגד מניין המתים עלה ל-9,842

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 08:20 יט באדר א'

לקראת פסח: ייתכן שתבוטל חובת עטיית מסכה
מסכות בקניון , צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

בכיר במשרד הבריאות אמר הבוקר (א') כי אם מגמת הירידה בתחלואת הקורונה תימשך גם בתקופה הקרובה, ייתכן שתבוטל חובת עטיית המסכות עוד לקראת חג הפסח, כך פורסם ב"כאן חדשות". לדברי הבכיר, בשל התחלואה הגבוהה שהיתה בגל חמישי והנתונים שמוכיחים שההדבקה באומיקרון מספקת, ככל הנראה, הגנה מפני וריאנטים דומים - ייתכן ותהיה הפוגה ארוכה יחסית עד לגל הבא. וריאנט חדש ושונה עלול לשנות את התחזית ולהביא להתפרצות מוקדמת יותר מהצפוי.

הדבר צפוי לעלות היום לדיון שיתקיים בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבכירי משרד הבריאות בעניין ההקלות הצפויות במגבלות הקורונה לנוכח דעיכתו של הגל החמישי. בדיון צפויים הנוכחים לדון גם בביטול התו הירוק, מגבלות ההתקהלויות והכניסה לארץ.

נזכיר כי בדיון קבינט הקורונה ביום חמישי האחרון, הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך ויישאר עד ה-1 למרץ. עוד הוחלט בישיבה כי חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך

לאחר הדיון אמר בנט: "בשעה טובה גל האומיקרון נשבר. יש ירידה תלולה במספר החולים הקשים והמאומתים. האסטרטגיה שאנחנו הובלנו, של כלכלה פתוחה לאורך כל הגלים, לצד עשרות פעולות עקביות נגד הנגיף - הביאה את מדינת ישראל, את כולנו, להיות במקום הראשון בצמיחה במדינות המפותחות. זו רמה שלא ראינו מזה 21 שנים, זו מתנה גדולה לכל הציבור הישראלי". 

בנט עדכן כי בקרוב תכריז הממשלה על הקלה נוספת בהגבלות: "כמו שהיינו הראשונים לפעול ולסגור את השמיים עם תחילת הגל, עכשיו אנחנו משחררים בהדרגה את במגבלות. מוקדם יותר היום קיימתי דיון עם שר הבריאות ושורת גורמי המקצוע, אנחנו מפסיקים את השימוש בתו הירוק ובימים הקרובים נודיע על הקלות נוספות".