יו"ר רע"מ מבהיר: "אני אותו מנסור - אין שום זיגזוג"

יו"ר רע"מ התייחס לחרם של מפלגתו בשבוע האחרון למהלכי הממשלה: "נפגשתי עם שקד, בסוף הגענו להסכמות", והבהיר את היחס שלו לקואליציה: "אין ספק שרצינו את הממשלה הזאת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/02/22 22:08 יח באדר א'

יו"ר רע"מ מבהיר: "אני אותו מנסור - אין שום זיגזוג"
עבאס עם בנט, היה שותף להקמת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע האחרון החרימה רע"מ את הצבעות הקואליציה במחאה על מהלכים שמקדמים חברי הכנסת הימניים של הממשלה. בריאיון שהעניק הערב (שבת) יו"ר המפלגה מנסור עבאס לתכנית "פגוש את העיתונות" הוא התייחס לטענות והבהיר: "אין חרם פה".

"אנחנו בהידברות עם השותפים בקואליציה", המשיך עבאס והוסיף כי, "בסופו של דבר הגענו להסכמות בשבוע שעבר. אנחנו פשוט רוצים להעביר את המסר הזה - לא מספיק לתת ביד אחת וביד השנייה למנוע. כן נפגשתי עם איילת שקד, אנחנו תמיד נמצאים במגע". 

"זה לא עניין של אגף ימיני ואגף שמאלי. בכל המשרדים יש פעולות פשוטות שצריך לקדם אותם", הוסיף יו"ר רע"מ, "העובדה שאנחנו בקואליציה ולא בממשלה – מחלישה  את ההשפעה שלנו על המשרדים עצמם. הקרבנו המון בשביל להיות בעמדה הזאת והשותפים קיבלו אותנו - פשוט צריך תשומת לב לנושאים שנמצאים על השולחן".

"אנחנו בפנים, אין ספק שרצינו את הממשלה הזאת", הבהיר עבאס, "היינו שותפים להקמתה ואנחנו ממשיכים להיות שותפים. מה שמדאיג אותנו זה שיש החלטות שצריכות להתקבל, שמהן נוכל למשמש את התוכניות שלנו. לא מספיק לתת ביד אחד 30 מיליארד שקל לחמש שנים, צריך לתכנן דברים בנוסף".

יו"ר רע"מ התייחס גם לביקורת מבית, מתוך החברה הערבית על התנהלות מפלגתו עד כה: "העניין הוא לא הישגים. יש לנו הישגים אדירים, כל חודש יש החלטות שמתקבלות. אנחנו מסתכלים על אסטרטגיות, וצריך ליישם אותם. אי אפשר להסביר את הנושא בפשטות לציבור".

לפני יומיים צוטט מנסור עבאס בריאיון שנתן בערבית לרדיו "מכאן" כשאמר כי מדינת ישראל היא מדינת כיבוש שמנהלת אפליה נגד האזרחים הערבים שלה. כאשר לפני מספר חודשים אמר כי ישראל היא מדינת העם היהודי. "אני יש לי קו אחד - כל מי שמבין ויודע, יודע שאני מדבר בשפה אחת", מיהר להבהיר: "יש גורמים פוליטיים וגם בתקשורת שמנסים להשחיר את פניי. מצד אחד להציג אותי כתומך טרור ויש גם קבוצה שנייה, בחברה הערבית, שמציגה אותי כבוגד. אני אותו מנסור שמסתכל על העתיד ולא על העבר. אין שום זיגזוג".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן