הפגנת המחנה הלאומי | שמחה רוטמן על הוועדה לבחירת שופטים: "כרגע אני לבד במערכה"

חברי כנסת רבים הגיעו הערב להפגנה בכיכר הבימה | רוטמן הסביר: "ההפגנות בכיכר הבימה מתנהלות כבר כמה שנים, גם כשנתניהו היה ראש ממשלה". אלי כהן: "במדינה דמוקרטית מי שקובע את השלטון - העם עצמו"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/02/22 21:47 טז באדר א'

הפגנת המחנה הלאומי | שמחה רוטמן על הוועדה לבחירת שופטים: "כרגע אני לבד במערכה"
ההפגנה בכיכר הבימה, צילום: עמיאל ירחי, חדשות כיפה

אלפי בני אדם לוקחים הערב (ה') חלק במחאת הימין בכיכר הבימה בתל אביב. המפגינים דורשים את הקמתה של ועדת חקירה בפרשת הריגול לכאורה של המשטרה, בעזרת תוכנת NSO. אל הכיכר הגיעו חברי כנסת מהליכוד והציונות הדתית: שלמה קרעי, אלי כהן, קטי שטרית, יואב קיש, ישראל כ''ץ מיקי זוהר, אופיר אקוניס, שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר. 

צילום: חדשות כיפה

רוטמן הסביר את הגעתו להפגנה: "ההפגנות בכיכר הבימה מתנהלות כבר כמה שנים טובות, גם כשנתניהו היה ראשה ממשלה והמטרה היתה אותה מטרה. יש במדינת ישראל מערכת משפט שפועלת ללא בקרה, ללא פיקוח, והתוצאה היא, שהיא פועלת נגד המדינה היהודית. עכשיו זו סוגיית הריגול, פעם הקודמת תפירת התיקים ובג"ץ שמתערב בחוקי המסתננים. הסוגיה היא אותה סוגיה. עד שלא נתקן את מערכת המשפט נמשיך להפגין בכיכר, ולא משנה מי יהיה ראש ממשלה". 

הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ביום שני הקרוב כדי לבחור ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. רוטמן אמר כי ביום שני נדע האם השופטים שימונו ישמרו על מדינת ישראל כמדינה יהודית או ישלימו את המהפכה השיפוטית של אהרון ברק. 

"כרגע נראה לצערי שאני עומד לבד במערכה, אני לא יודע מה תהיה עמדתה של שקד. אני מאוד מקווה ששר המשפטים סער, וגם שרת הפנים שקד, יעשו חושבים, יגיעו למסקנה שיש בלוק ימני בתוך הוועדה, שיכול לדרוש שופטים שמרנים. להביא שינוי לבית המשפט העליון ולא את המשך המהפכה השיפוטית". 

"הדבר הזה חייב להתרחש. אני מאוד מקווה שזה יקרה ביום שני. הסיכויים לכך הולכים וקטנים אבל מהפכת הנגד תגיע. יכול להיות שתגיע מהר או לאט, אבל הציבור במדינת ישראל מצביע ברגליים ומביע אי אמון במערכת המשפט". 

צילום: סער חוגה