רואים את הסוף בנט הכריז: התו הירוק לא יוארך

בדיון שקיים הבוקר ראש הממשלה בעניין ההקלות בהגבלות הקורונה הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך, באשר לנתב"ג והסרת חובת המסיכה, טרם התקבלו החלטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/22 10:35 טז באדר א'

בנט הכריז: התו הירוק לא יוארך
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים הבוקר (ה׳), דיון בעניין ההקלות בהגבלות הקורונה שבסופו הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך וישאר עד ה-1 למרץ.  בפתח הישיבה אמר בנט: "אנחנו רואים ירידה תלולה במספר החולים הקשים. הגל הזה נשבר. האסטרטגיה שלנו, של כלכלה פתוחה לצד מאבק וביצוע פעולות רבות נגד הקורונה, הביאה את מדינת ישראל להיות המדינה מספר 1 בצמיחה במדינות המפותחות, ולרמת צמיחה כלכלית שלא ראינו מזה 21 שנים.

ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בזכות מערכת הבריאות והצוות כאן שפועל מסביב לשעון. אנחנו מדברים על צמיחה בהיקף של 8%, הגידול הכי גבוה בין מדינות ה-OECD. ברבעון האחרון מדובר על צמיחה של 16%

מתחם בדיקות בתל אביב

מתחם בדיקות בתל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היינו המדינה הראשונה שסגרה את שעריה באומקירון, לכן זה הזמן גם לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב. כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה - אלו האיזונים הנכונים. אני רוצה להודות לכם על עבודה מסורה ומקצועית. לשר הבריאות, הנהלת מערכת הבריאות, לכל השותפים כאן - זו הצלחה משותפת. בתי החולים וקופות החולים עשו עבודה נפלאה ואיפשרו לנו לקיים כלכלה צומחת. במקביל, אנחנו גם ניערך לגל הבא. אני רוצה שנפיק לקחים במקומות שצריך מניהול הגל הזה ונבוא מוכנים יותר לתרחישי עתיד".

עוד הוחלט בישיבה כי חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות תימשך. הדיון נעצר בשל פגישה מדינית של ראש הממשלה עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי. דיון נוסף בעניין הקלות נוספות יתקיים בהמשך.

נזכיר כי רק אתמול מספר המאומתים החדשים היו 21,152. היום מספר החולים קשה עומד על 886 מתוכם 263 מונשמים.