"אסון המוני המלווה באלפי הרוגים": פיקוד העורף גרם להיסטריה והתנצל

שאלה שנשאלה בעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף גררה תשובה היסטרית ויצרה פאניקה ברשת. בפיקוד העורף התנצלו על התשובה ומרגיעים "לא באנו להבהיל, באנו להציל, להציל חיים."

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/22 20:49 טו באדר א'

"אסון המוני המלווה באלפי הרוגים": פיקוד העורף גרם להיסטריה והתנצל
חיילי פיקוד העורף בפעילות , צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שתי רעידות אדמה פקדו ביממה האחרונה את צפון הארץ בתוך פחות מעשר שעות, רעידות שמתווספות למקרים נוספים של רעידות אדמה שהתרחשו בחודש האחרון, הרעידות הקלות לכאורה מעלות חשש בקרב תושבי איזור הצפון כי הרעידה הגדולה קרובה מאי פעם.    

נזקי רעידת האדמה הקודמת בישראל, קיץ 2018

נזקי רעידת אדמה שהתרחשה בישראל בקיץ 2018 צילום: דוד כהן, פלאש 90

פיקוד העורף, הגוף המהווה את הזרוע הארגונית של המדינה בטיפול באירועי חירום כגון רעידות אדמה ואחראי על חיזוק החוסן הלאומי, מחזיק בדף פייסבוק ובו הוא פונה לאזרחים עם הנחיות מיוחדות ועדכונים, ועונה להם על שאלות שונות. 

במדינת ישראל צפויה להתרחש רעידת אדמה חזקה, שתגרום לאסון המוני המלווה באלפי הרוגים ופצועים

אזרחים מבוהלים שפנו היום (ג) לדף של פיקוד העורף אחרי הרעידות האחרונות, ניסו להבין אם יש קשר בין הרעידות שהיו לפני כחודש להיתכנות רעידת אדמה קטלנית בקרוב, ונתקלו בתשובה שהכניסה את הגולשים להיסטריה ויצרה סערה ברשת.

כאשר, בתגובה לשאלה ענו בפיקוד העורף  "במדינת ישראל צפויה להתרחש רעידת אדמה חזקה, שתגרום לאסון המוני המלווה באלפי הרוגים ופצועים ובהרס רב של מבנים ותשתיות. זאת מאחר שבשטחה של ישראל עובר "השבר הסורי-אפריקאי", שגרם לרעידות אדמה הרסניות וקטלניות רבות בעבר. העובדה שלא הייתה רעידת אדמה חזקה מזה זמן רב, מגדילה את הסיכוי שתתרחש בישראל רעידת אדמה חזקה בקרוב.

צילום: ללא

פיקוד העורף:קודם כל רצינו להתנצל על הניסוח המלחיץ

התגובה יצרה היסטריה ופאניקה ברשת וגרמה לפיקוד העורף להוציא פוסט חדש מרגיע ומתנצל "קודם כל רצינו להתנצל על הניסוח המלחיץ ולהגיד שלא באנו להבהיל, באנו להציל, להציל חיים. ראינו שהתגובה שלנו הרעידה את הרשת, והאמת-לא היינו מוכנים לזה. אבל כל מי שנבהל מרעידת אדמה בהחלט יכול להיות מוכן לקראתה. הכרת ההנחיות להתנהגות נכונה בעת הרעידה, מצילה חיים ויכולה לצמצם את כמות הנפגעים- גם במקרה של רעידה חזקה. "