להקת ציפורים התרסקה אל הכביש והתאוריות חוגגות | צפו בתיעוד

בצילומים המגיעים מצפון מקסיקו נראת להקת ציפורים גדולה מתרסקת אל הכביש, חלקן לא התאוששו מהפגיעה ומתו | ההסברים האפשריים: ציפור טורפת, מזג אוויר, חשמול ואפילו קרינת 5G

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/22 18:36 יד באדר א'

להקת ציפורים התרסקה אל הכביש והתאוריות חוגגות | צפו בתיעוד
צילום: צילום מסך

להקה בת מאות פרטים של שחרור צהוב ראש, תועדה בצ'יוואווה שבצפון מקסיקו, כשהיא מתרסקת ברגע אחד מהשמיים אל הקרקע. רוב הציפורים המשיכו בתעופה לאחר שפגעו בכביש, אך צילומים נוספים של עדי ראייה הראו כמה ציפורים שמתו מעוצמת הפגיעה.

התיעוד שהפך ויראלי ברשתות החברתיות, הוביל למספר תיאוריות המנסות להסביר את הסיבה למה שהתרחש בשמי מקסיקו. הרשויות בודקות את הנושא ומומחים אומרים שאפשר שהדבר שהביא להתרסקות היא ציפור טורפת, שהופיעה לפתע באזור בו הלהקה עפה. ד"ר ריצ'ארד ברוטון, אקולוג בריטי מהמרכז לאקולוגיה והידרולוגיה, הסביר ב"גרדיאן": "זה נראה כאילו עוף דורס או אולי בז נודד שרדף אחרי הלהקה ותוך שהוא נוחת לעברם - הם הגיבו בהנמכה מהירה, כמו גל".

באחד מהעיתונים המקומיים נכתב: "ייתכן שמדובר בתוצאה של זיהום אוויר גבוה בגלל השימוש המקומי בעצים להסקה, בשימוש בכימיקלים לצורך חקלאות וגם במזג האוויר הקר יחסית באזור". הסבר נוסף דיבר על חשמול הציפורים שנחו על כבלי קווי מתח. והיו גם הסברים שלא כולם יקבלו: פגיעה של קרינת 5G בציפורים.