זה התפקיד הציבורי הראשון של רובי ריבלין מאז סיום כהונתו

הנשיא העשירי של מדינת ישראל, נענה לבקשתו של שר התרבות והספורט חילי טרופר, לשמש כיו''ר ועדת פרס מפעל חיים שמובילים המשרד ומכון וינגייט. "לא יכול להסתיר את אהבתי לספורט", אמר ריבלין

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/02/22 17:49 יד באדר א'

זה התפקיד הציבורי הראשון של רובי ריבלין מאז סיום כהונתו
ריבלין, חוזר לספורט, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

לאחר פנייתו של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הסכים הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, לכהן בתור יו''ר וועדת פרס מפעל חיים בספורט. הפרס הוא פרויקט משותף של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט.

ישיבות וועדת הפרס יתקיימו במכון וינגייט. הפרס יוענק בטקס בתחילת אפריל לנשות ולאנשי ספורט בחמש קטגוריות. הנשיא העשירי ידוע באהבתו הרבה לספורט ולכן פנה אליו השר עם ההצעה המיוחדת לכהן בתור יו''ר הוועדה, שתעניק בראשונה פרס שכזה. זהו תפקידו הציבורי הראשון מאז עזב את בית הנשיא בירושלים. 

הפרס, ביוזמתו ובמימונו של משרד התרבות והספורט ותחת אחריותו של מכון וינגייט, יוענק באפריל במסגרת חגיגות לרגל 65 שנים להיווסדו של המכון הלאומי. הפרס יוענק לגברים ולנשים, שהותירו את חותמם על הספורט הישראלי בקטגוריות: ספורטאי/ת, מאמן/ת ספורט, איש ניהול בתחום הספורט, איש חינוך/איש רשות מקומית מתחום הספורט וחוקר/ת אקדמיה מתחום הספורט . פרס זה נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו, אשר הגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית.

יו''ר הוועדה, הנשיא לשעבר רובי ריבלין אמר: "ספורט הוא לא רק מקצוע. הוא מערכת שלמה של ערכים וכלי חינוכי. ילדים העוסקים בספורט יהפכו חלקם לאתלטים המדהימים שלומדים באקדמיה למצויינות של מכון וינגייט, ואחר כך לחברות ולחברי הנבחרת האולימפית שלנו. אבל גם אם לא יהפכו את הספורט לקריירה, הם יילמדו בו אהבת אדם, חברות ועבודת צוות, משמעת עצמית ושאפתנות ועוד ערכים וכלים חשובים שיעזרו להם בבואם לבגרות. אני לא יכול להסתיר את אהבתי לספורט ולמכון שעל הגבעה הירוקה, וכששר התרבות והספורט הציע לי את האפשרות להיות חלק ממפעל שכזה, עניתי 'כן' מבלי לחשוב פעמיים"

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "זה רק טבעי, שהנשיא העשירי ריבלין יכהן כיו''ר וועדת הפרס. פניתי אליו מתוך הכרות עמוקה עם אהבתו לספורט. תרומתו לספורט לאורך השנים  היא רבה, וזהו כבוד עבור כולנו, שהוא חלק מהמפעל שנועד להנציח את העושות והעוסקים במלאכה הזו, שהיא מעל הכל מלאכת חינוך".

יו"ר המועצה הציבורית של מכון וינגייט, יקי אנוך, החבר בוועדת הפרס הוסיף: "אנו גאים לארח שוב את הנשיא לעבר ריבלין בבית של הספורט הישראלי, כמי שיוביל את הבחירה במקבלים ובמקבלות הפרס של הספורט הישראלי. זהו יום חג מבחינתנו והכרה בעבודה הקשה של נשות ואנשי המכון והספורטאיות והספורטאים שמתאמנים בו כבר 65 שנים".