שנתיים וחצי מאסר נגזרו על שוטרת שזייפה צוואה של אישה ערירית

השוטרת מירה כרסנטי ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של המשטרה, איתרה פרטים של אישה ללא קרובים שנפטרה, ופעלה יחד עם אחיה לזיוף צוואתה וקבלה במרמה של כספה ודירתה. בית המשפט גזר עליה מאסר, קנס, מאסר על תנאי ופיצויים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/02/22 16:46 יד באדר א'

שנתיים וחצי מאסר נגזרו על שוטרת שזייפה צוואה של אישה ערירית
השוטרת נכנסה למערכת המחשוב של המשטרה והוציאה משם את המידע, צילום: שאטרסטוק

השופט זאיד פלאח מבית משפט השלום בחיפה, גזר היום (ג') על השוטרת מירה כרסנטי שנתיים וחצי שנות מאסר, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים למתלוננים. זאת לאחר שהורשעה, לאחר ניהול הוכחות, בין היתר, בביצוע עבירות זיוף ומרמה כלפי קשישה ערירית.

על פי הכרעת הדין, הנאשמת שעבדה בתביעות התעבורה המשטרתית בחיפה, ניצלה את גישתה למערכת המחשוב של משטרת ישראל, איתרה פרטים של אישה שנפטרה, בדקה שאין לה קרובי משפחה מדרגה ראשונה שעשויים לתבוע את ירושתה ופעלה יחד עם אחיה לזיוף צוואה וקבלה במרמה של כספי הקשישה ודירתה. הנאשמת הגישה לרשם לענייני ירושה בחיפה בקשה לצו קיום צוואה, שכאמור זייפה יחד עם אחיה, לפיה המנוחה מודיעה על רצונה להוריש לנאשמים את כל רכושה, הכולל דירת מגורים, תכולתה, וכל הכספים המצויים בחשבונות הבנק שלה, בביטוחי מנהלים, קופות גמל, ביטוחי חיים, קרנות השתלמות וקרנות פנסיה.

הנאשמת הציגה מצג כוזב כי המנוחה היא חברה טובה של אמה ז"ל, ושהנאשמים טיפלו במנוחה לאורך השנים ועל כן מעוניינת המנוחה להוריש להם את רכושה. בעקבות צו קיום הצוואה, העבירו הנאשמים את דירת המנוחה על שמם בטאבו וכן פנו לבנק בו נוהל חשבונה של המנוחה וביקשו כי הכספים המופקדים בחשבון יועברו לרשותם.

במקרה אחר, עשתה הנאשמת שימוש פרטי במערכת המחשוב המשטרתית על מנת לאתר בעלים של הרכב שטענה כי פגע ברכבה הפרטי ובשיחה עם קרוב משפחתו הזדהתה כתובעת בתביעות תעבורה.

עוד עולה מהכרעת הדין, כי הנאשם סייע לנאשמת להתקבל לעבודה כמרצה במכללה, זאת על סמך קורות חיים ופרטים כוזבים. בנוסף, לאחר תחילת עבודתה במכללה, על סמך המסמכים הכוזבים שהציג הנאשם, הצהירה הנאשמת בכזב למס הכנסה כי פרט להכנסתה מהמכללה, אין לה הכנסות אחרות, זאת על אף שבאותה עת שירתה במשטרת ישראל, תמורת משכורת.

הנאשמת הורשעה בכל המיוחס לה בשלושת האישומים והנאשם הורשע בכל המיוחס לו בשני האישומים, למעט בסיוע לפגיעה בפרטיות, עבירה ממנה זוכה.

לאחר מתן הכרעת הדין ובטרם דיון הטיעונים לעונש יצא הנאשם מתחומי מדינת ישראל ועד היום לא שב, ואין צפי לחזרתו. ועל כן ההליכים נגדו נדחים עד למועד הגעתו לישראל.

בית המשפט קבע כי, "בניית אימון הציבור במערכות הציבוריות, הוא תולדה של עשייה נאמנה ומקצועית, משך שנים רבות, ועל ידי גורמים שונים ומגוונים, ואילו הריסת אימון זה יכולה להתבצע בבת אחת, ע"י אדם אחד, שמעל באימון זה, וכך גרמו מעשיה של הנאשמת – כל אדם אמור להתנהג באופן שאינו מפר חוק, תוך שמירה על כללים ונורמות חברתיות, וכאשר מדובר בשוטר משטרת ישראל – הציפייה ממנו, לשמור על הכללים והנורמות, היא כפל כפליים מאדם מן היישוב".

התיק נוהל על ידי עו"ד רונן יצחק ונחקר על ידי צוות חוף במחלקה לחקירות שוטרים. מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "יש בהחלטת בית המשפט, גם אם לאחר מות המנוחה, משום עשיית צדק עם המנוחה ועם עיזבונה, וכמובן תיקון עבור הציבור בכללותו בשים לב לערכים החברתיים המוגנים שנפגעו ובראשם האיסור על זיוף ומרמה והציווי 'לא תעשוק רעך' ו'לא תגזול'. מדובר במעשה מרמה מתוחכם של זיוף צוואה של קשישה ערירית, אשר הניב לנאשמים דירה וסכום כסף נכבד ביותר. חקירה נחושה ומקצועית של מח"ש, חשפה את מעשיהם ולא רק בנוגע לזיוף הצוואה אלא אף בשני אישומים נוספים, באירועים אחרים. העונש אשר הוטל על הנאשמת מהווה מסר לפיו מעשי מרמה ועושק דינם מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח".