שיקלי השיק את השדולה לביטחון הנגב והגליל

חבר הכנסת מימינה השיק את השדולה לביטחון הנגב והגליל, אשר הוקמה בעקבות משבר ההתיישבות היהודית ומטרתה "לזעוק את זעקת הגליל והנגב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 22:17 יג באדר א'

שיקלי השיק את השדולה לביטחון הנגב והגליל
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה השיק הבוקר (ב') את השדולה לביטחון הנגב והגליל, "אשר הוקמה בעקבות משבר ההתיישבות היהודית ומטרתה לזעוק את זעקת הגליל והנגב". הציונות אינה יכולה לסגת מילימטר אחד אחורה, מדובר במציאות מסוכנת עבור עתיד ילדנו לכן חשוב לחזור ולדבר ציונות פשוטה.

"מצוות יישוב הנגב והגליל היא מצווה שחלה היום על הדור הצעיר במדינת ישראל וזאת אחריותו שלו לא פחות מדורו של טרומפלדור לפני 100 שנה", אמר שיקלי וחבר הכנסת אופיר סופר הוסיף כי לא צריכה להיות הזנחה ביישובים ערביים וצריך לחיות שם בכבוד אך "אנחנו צריכים להגשים את החזון הציוני ועוד לא התחלנו בזה. צריך לקרוא לילד בשמו וזה לא אומר שזו גזענות". 

חבר הכנסת יום טוב כלפון מנסה לקדם חוק לתיקון ועדות הקבלה להגדלת 600 משפחות: "עברתי עם כל חברי הקואליציה, זה אינטרס ציבורי שהיישובים לא יהפכו לבתי אבות. סוגרים בתי ספר וגני ילדים וחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל יעשה טוב לכל האזור. גם לעיירות הפיתוח וגם לערים הערביות". יש לציין כי החוק כבר נדחה פעמיים. 

חבר הכנסת שיקלי סיכם את השדולה: "אנחנו נמצאים במשבר, בצפון הארץ ובנגב. זהו צו שעה לצאת לתכנית חירום ממשלתית כדי לעודד זוגות צעירים לרכוש דירות ולהקים בתים נאמנים בגליל ובנגב. איננו יכולים להרשות לעצמנו לחזור לגבולות החלוקה".