האם המתיחות בין רוסיה לאוקראינה היא תחילתה של מלחמת גוג ומגוג? | הרב אליהו משיב

בימים האחרונים מחריפה המתיחות באירופה, ועל פי הערכות, רוסיה עלולה לפרוש לאוקראינה בימים הקרובים. הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, התייחס לנושא בשיעורו היומי 

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/22 21:21 יב באדר א'

האם המתיחות בין רוסיה לאוקראינה היא תחילתה של מלחמת גוג ומגוג? | הרב אליהו משיב
טנקים בגבול, צילום: shutterstock

האם רוחות המלחמה שנושבות בין רוסיה לאוקראינה הן תחילת מלחמת גוג ומגוג. האם המעורבות של ארה"ב ואירופה במלחמה לא הופכת את המלחמה הזאת למלחמת עולם שלישית. 
ובכלל האם אנחנו כבר אחרי מלחמת גוג ומגוג או שאנחנו צריכים לחשוש ממנה, מלחמה שבה יבואו כל הגויים על ירושלים וחצי העם ילך בגולה וכדומה? 

את השאלה הזו שאלו את אבי ז"ל והוא אמר שמבחינתנו מלחמת גוג ומגוג לא חייבת להיות, ובוודאי לא בצורה שעליה התנבאו הנביאים. יש לנו כלל שנבואה של פורענות לא חייבת להתקיים. ולכן הנבואה על גלות מצרים שתהיה 400 שנה לא התקיימה בגלל השעבוד הגדול של המצרים. אלוקים חישב את הגלות מלידת יצחק וכך יצאנו ממצרים אחרי 210 שנים. 

וזה סימן לכל הגלויות שיכולות להיות בשני תאריכים. אחד "בעיתה" ואחד "אחישנה". אחד בזמן שנקבע לה ואחד יותר מוקדם. ולכן גם הנבואה על גוג ומגוג יכולה להתקיים באופן אחר. וכך צריך להיות אחרי השואה. אחרי שהגויים השתעבדו בנו בכל הגלות באופן הכי אכזרי שיש. ולכן נבואת פורענות זו לא תתקיים עלינו.  

לפני כ-15 שנה הרב זצוק"ל אמר כי הנבואה על הגויים שיצורו על ירושלים לא חייבת להיות כשהם נמצאים בירושלים. "וְזֹ֣את ׀ תִּהְיֶ֣ה הַמַּגֵּפָ֗ה אֲשֶׁ֨ר יִגֹּ֤ף ה' אֶת כׇּל הָ֣עַמִּ֔ים אֲשֶׁ֥ר צָבְא֖וּ עַל יְרוּשָׁלָ֑͏ִם הָמֵ֣ק בְּשָׂר֗וֹ וְהוּא֙ עֹמֵ֣ד עַל רַגְלָ֔יו וְעֵינָיו֙ תִּמַּ֣קְנָה בְחֹֽרֵיהֶ֔ן וּלְשׁוֹנ֖וֹ תִּמַּ֥ק בְּפִיהֶֽם". המגיפה הזאת יכולה להיות באמצעות נגיף שיפגע בכל הרשעים גם כשהם בארצותיהם.

המגיפה הזאת תגרום להם להבין שהם לא אלוהים. הם בני אדם שנבראו וצריכים להתנהג בעולמו של הקב"ה כאורחים שמכבדים את הכללים של בורא העולם. בחסד וברחמים ולא באכזריות, שתלטנות או נצלנות. "וְשַׁח גַּבְהוּת הָאָדָם וְשָׁפֵל רוּם אֲנָשִׁים וְנִשְׂגַּב ה' לְבַדּוֹ בַּיּוֹם הַהוּא"

הם חייבים להבין שהעולם לא נוצר מעצמו. שאדם נוצר בצלם אלוקים ולא מהקוף. שכולנו יצירי כפיו של אלוקים ולהודות לו בהר בית ה' בירושלים "וְהָיָה כָּל הַנּוֹתָר מִכָּל הַגּוֹיִם הַבָּאִים עַל יְרוּשָׁלָ‍ִם וְעָלוּ מִדֵּי שָׁנָה בְשָׁנָה לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְמֶלֶךְ ה' צְבָאוֹת" 

בני האדם צריכים לעשות אגודה אחת באהבה. "וְיֵעָשֹוּ כֻּלָם אֲגֻדָּה אֶחָת לַעֲשֹוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם". לא להלחם ולשפוך דמים "לֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ בְּכָל הַר קָדְשִׁי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה' כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים". אמן ואמן.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן