נהגי האוטובוסים מאיימים בשביתה: באיזה עיר לא תהיה תחבורה ציבורית ברביעי?

הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן המתנהל עם החברות בדרישה להעלאת שכרם. אם לא תחול התקדמות משמעותית, תתקיים שביתה לאורך רוב שעות היממה בערים המרכזיות בישראל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/02/22 15:23 יב באדר א'

נהגי האוטובוסים מאיימים בשביתה: באיזה עיר לא תהיה תחבורה ציבורית ברביעי?
מחאת נהגי האוטובוסים בספטמבר האחרון, , צילום: Miriam Alster/Flash90

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים ישבית בשעות הבוקר של רביעי הקרוב, מתחילת השירות ועד השעה 10:00, את פעילות האוטובוסים בחברות סופרבוס, אלקטרה אפיקים תחבורה ודן בדרום. בין הערים שיושבתו: עפולה, טבריה, יקנעם, קרית גת, מגדל העמק, בית שאן, אשקלון, שדרות ואופקים וכן קווים מרכזיים בירושלים, קווי המטרונית בחיפה וקווים בינעירוניים לבאר שבע וירושלים.

הנהגים מוחים על סחבת במשא ומתן המתנהל בינם לבין החברות בדרישה להעלאת שכר הנהגים, כאשר מצד אחד החברות מתנות את העלאת השכר בקבלת תקצוב ממשרד התחבורה, ומצד שני גם המגעים בינן לבין משרד התחבורה בנושא מתנהלים בעצלתיים וללא שום התקדמות ממשית. באם לא יחול שינוי בעמדת החברות ומשרד התחבורה, מתכוון האיגוד להשבית את פעילות החברות למשך 8 שעות.

הערים בהן תתקיים השביתה בתחבורה הציבורית

חיפה: כל קווי המטרונית. 

ירושלים: קווים - 2, 38, 74, 75, 77, 82, 83, 91, 136, 163, 504, 506, 531, 746, 850, 851, 882, 931, 932, 933. לחומת שמואל, גילה, הגבעה הצרפתית, מלחה, תלפיות מזרח, דרך חברון, ממילא, העיר העתיקה, ניות, רסקו, קטמונים, הר נוף, רמות, שטראוס, גבעת שאול, הר חוצבים, נחלאות. 

מרבית קווי עוטף ירושלים לישובים: גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון, קרית ארבע והמועצה האזורית בנימין.

תחבורה מקומית באזור הצפון: עפולה, טבריה, מגדל העמק,  יקנעם, בית שאן, דלית אל כרמל, עוספיא, מועצה אזורית מגידו. 

תחבורה מקומית בדרום: אשקלון, אופקים, נתיבות, שדרות, קרית גת, יישובי עוטף עזה. 

תחבורה בינעירונית באזור הדרום: באר שבע וקווים מאשקלון.

"הגיע הזמן להפסיק לפחד"

לפני כשלושה וחצי חודשים, השבית איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים לראשונה את קווי האוטובוסים בשלוש החברות – השביתה הענפית הראשונה בתחבורה הציבורית. בהוראת בית הדין לעבודה בירושלים, נקבע כי על החברות לנהל מו"מ ענייני לשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים תוך עדכון איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, בכל הנוגע למגעים לקבלת תקצוב ממשרד התחבורה. 

תום פרומוביץ ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: "בשלושה חודשים לא התקדם דבר. חברות התחבורה, מציגות עמדה מתואמת, ומחכות שהמדינה תכניס את היד לכיס. משרד התחבורה לא לוקח אחריות, לא מתחייב, ולא מספק שום אמירה ברורה. גרירת הרגליים הזו פוגעת בכולנו: הציבור בישראל שסובל מיוקר המחייה, היום יותר מתמיד, דורש תחבורה ציבורית שתהיה זמינה וראויה. אלא שבפועל ללא שינוי ממשי, כולנו נמשיך לסבול מתחבורה ציבורית רעבה וחלשה, ולכן 80% מהציבור משתמש ברכב פרטי". 

ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים באלקטרה אפיקים אמר: "שרת התחבורה מרבה לדבר על חשיבות הנהגים אבל לצערנו, מתעלמת מהמצוקות האמיתיות של הנהגים: לא ייתכן שאנחנו נדרשים לעבוד 270 שעות בחודש, 10 שעות לפחות בכל יום על הכביש, להתמודד עם קווים צפופים בשל מחסור בנהגים ועם אלימות הנוסעים, רק בכדי לגמור בקושי את החודש. בזמן הזה מדברת השרה על גיוס והכשרות. מי יתגייס לעבודה בתנאים האלה ומי יישאר? אם רוצים לשמר את הנהגים הקיימים ולהפוך את המקצוע לאטרקטיבי, צריך להכיר במקצוע, להכיר בוותק מקצועי ולשלם שכר הולם".

מזל אופיר יו"ר ועד העובדים בדן בדרום הוסיפה כי, "אנו קוראים לנהגים בכל החברות להצטרף אלינו ביום השביתה. עוד דיבורים יפים מפקידי המשרד לא ישנו דבר. הגיע הזמן להפסיק לפחד ולהבהיר לחברות ולמשרד התחבורה שלא ניתן שיזלזלו בנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן