הרב דרוקמן הפתיע בניחום אבלים אצל יו"ר התנועה הקונסרבטיבית לשעבר: "השתכרנו ביחד"

זקן רבני הציונות הדתית הגיע לניחום אבלים של אלכסנדר הס ז"ל מימי גרעין הנח"ל בקיבוץ סעד וסיפר על העבר שלהם כקומונרים בבני עקיבא. "תהום אמונית ואידיאולוגית הייתה ביניהם, אבל בכל פעם שהתראו - נפלו איש על צוואר אחיו בחיוך גדול והרבה אהבה בעיניים", סיפר הבן יזהר הס

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/22 10:31 יב באדר א'

הרב דרוקמן הפתיע בניחום אבלים אצל יו"ר התנועה הקונסרבטיבית לשעבר: "השתכרנו ביחד"
הרב דרוקמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

אלכסנדר, אביו של יזהר הס, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ולשעבר מנכ"ל התנועה המסורתית בישראל, הלך לעולמו בשבוע שעבר והוא בן 90. במשך השבוע הגיעו עשרות חברים ומכרים לנחם את המשפחה האבלה, ובתוכם הפתיע גם הרב חיים דרוקמן. 

הרב דרוקמן ואלכסנדר הס ז"ל התגייסו יחד לנח"ל והיו בגרעין ז' בקיבוץ סעד יחד עם אלישבע, אשתו של הס. "היו חברים טובים", סיפר יזהר הס בפוסט בפייסבוק על הגעתו של זקן רבני הציונות הדתית לניחום האבלים ועל ההיסטוריה בינו ובין אביו: "תהום אמונית ואידיאולוגית הייתה ביניהם, אבל בכל פעם שאבא והוא התראו נפלו איש על צוואר אחיו בחיוך גדול והרבה אהבה בעיניים".

"הוא יושב עם אמא, ואנחנו סביבם. נדב, אחייני הצעיר, עלם חמודות, בן 16, צעיר ותוסס עם שיער ארוך שגולש הרבה מעבר לכתפיים, יושב צמוד לסבתא שלו ומחבקה. אין לו מושג מיהו הרב דרוקמן אבל הוא מתרגש לפגוש חבר של סבא", סיפר הס הבן.

"תגיד, הכרת את סבא שלי טוב?", שאל הנכד את הרב דרוקמן, "אם הכרתי טוב, אתה שואל?", ענה לו בשאלה הרב דרוקמן והפתיע: "אתה יודע כמה קרוב הכרנו? השתכרנו ביחד".

הרב דרוקמן גולל באוזני הנוכחים את הסיפור שהותיר אותם בתדהמה: כשבני 18, נשלחו אבא של יזהר הס, ידעיה הכהן - אביו של הרב רא"ם הכהן, וחיים דרוקמן להיות קומונרים של בני עקיבא וגרו בדירה קטנה בדרום תל אביב, בימים הדריכו ובלילות ניקו את המשרדים בבית הפועל המזרחי וכך הרוויחו כסף לקנות אוכל.

כשהגיע פורים, הם יצאו לקרוא את המגילה באחד מבתי הכנסת בעיר ולאחר מכן השתכרו: "לראשונה בחייהם, עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי".

"סבא שלך וידעיה היו שיכורים לגמרי. אבל לגמרי לגמרי", סיפר הרב דרוקמן לנכד, "אני הייתי שתוי, אבל עוד הצלחתי לעמוד ולצעוד. אז סחבתי אותם. אחד מימין, ואחד משמאל, וככה היינו מדדים ברחובות בדרך לדירה. ופתאום סבא שלך עוצר ואומר לידעיה ולי: חברים, רגע, בואו נוריד את החולצות של בני עקיבא. זה לא יפה שיראו את בני עקיבא, ככה שיכורים ברחוב".

יזהר הס,

יזהר הס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כל הנוכחים פרצו בצחוק.

"מאז אבא שלכם לא שתה אף פעם, אתם לא יודעים?", סיפר הרב דרוקמן לבני המשפחה. "הוא צדק לגמרי", העיד יזהר הס, "אבא ידע לשתות בירה מעת לעת, אבל יין - כמעט ולא, וויסקי - אף פעם לא. אמר שהוא פשוט לא אוהב. לא ידעתי מדוע ולמה. כעת אני יודע".

"דיברתם פעם על אמונה? על כך שהוריד את הכיפה? דיברתם על אלוהים?", שאל יזהר הס את הרב דרוקמן שענה: "לא. אף פעם לא. ככה קרה. פשוט לא דיברנו על זה. שתקנו".

הרב דרוקמן ישב עם אלישבע הס האלמנה וחברתו מימי הגרעין וניחם אותה ולפני שיצא, יזהר סיפר לו על תמונה שמצא: "אתה יודע, לפני כמה חודשים מצאתי תמונה שלך ושל אבא שלי. בים, בתל אביב, בבגדי ים. רציתי להעלות לפייסבוק, ולספר על זה משהו. אבא לא הסכים. בשום פנים ואופן לא הסכים. בתקיפות אפילו. 'זה עלול להביך את חיים דרוקמן. אתה לא מעלה את זה, יזהרי". 

הרב חיים דרוקמן צחק ואמר: "זה לא היה מביך אותי בכלל. אתה לא העלית את התמונה לא בגללי. עשית זאת בגלל כבוד-אב. זכה אביך".