פרשת אתי כרייף: שמחה רוטמן בדרישה לחקור את הליך הסינון לשופטים

בקורס ההערכה לשופטים נאמר כי השופטת לשעבר היא "ערכית ומאופקת". רוטמן: "דווקא בתחומים בהם מתח 'הקורס' על כרייף ביקורת קטלנית, בידע המשפטי וביכולת המקצועית, התנהלותה במהלך שנותיה כשופטת לא הוכיחו את הטענות כנגדה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/22 09:43 יב באדר א'

פרשת אתי כרייף: שמחה רוטמן בדרישה לחקור את הליך הסינון לשופטים
אתי כרייף, צילום: מתוך עובדה, קשת 12

חבר הכנסת שמחה רוטמן פנה לחברי הוועדה למינוי שופטים בדרישה לחקור את הליך הסינון של המועמדים לשיפוט, זאת בעקבות סיפורה של השופטת בדימוס אתי כרייף, אשר לאחרונה התראיינה באשר לפרשת "מין תמורת מינוי" בה נחשדה, תיק אשר נסגר ללא אישום פלילי. 

בתוכנית התחקירים של קשת 12, "עובדה", אליה התראיינה כרייף, הובאו ההמלצות שהתקבלו בגינה במרכז ההערכה לשופטים, שם נאמר כי היא "ערכית ומאופקת". בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו הבוקר (א') טען רוטמן כי "אין צורך בסוללת פסיכולוגים, עורכי דין ואנשי מקצוע כדי לתאר לי כחבר הוועדה לבחירת שופטים כי מועמדת שכמותה היא 'ערכית ומאופקת'". 

שמחה רוטמן

שמחה רוטמן צילום: חדשות כיפה

"דווקא בתחומים בהם מתח 'הקורס' על כרייף ביקורת קטלנית, בידע המשפטי וביכולת המקצועית, התנהלותה במהלך שנותיה כשופטת לא הוכיחו את הטענות כנגדה. והיא לא לבד, שופטים רבים שקיבלו ציונים נמוכים ב'קורס' מתגלים כשופטים מצטיינים ומקודמים בקונצנזוס בוועדה, ושופטים שהקורס גמר עליהם את ההלל, נפלטים מהמערכת טרם זמנם. 'הקורס' עולה למדינת ישראל מיליוני שקלים בשנה, אך הוא לא ממלא את תפקידו". 

לסיום חתם רוטמן, "הגיע הזמן שבוועדה למינוי שופטים יערך דיון מעמיק בשאלת טיבן ותרומתן של חוות הדעת המוגשות לוועדה מטעם מרכז ההערכה לשופטים".