אזהרת מסע רוחות מלחמה באוקראינה: קריאה לישראלים לצאת מהאזור

דיווחים בארצות הברית על כך שהפלישה רוסית לאוקראינה תתרחש כבר בימים הקרובים, הנשיא מקרון שוחח עם נשיא רוסיה במטרה למנוע את ההסלמה | בישראל נערכים לפינוי הישראלים מהאזור ותגבור הטיסות האזרחיות בקו ישראל-אוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/22 19:09 יא באדר א'

רוחות מלחמה באוקראינה: קריאה לישראלים לצאת מהאזור
צילום: shutterstock

בימים האחרונים מחריפה המתיחות בין אוקראינה לרוסיה והאפשרות לפלישה רוסית לאוקראינה הופכת למוחשית יותר ויותר, כאשר ההערכות הן שרוסיה תפלוש לאוקראינה בימים הקרובים.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, התייחס היום (שבת) לדיווחים בארצות הברית, שם מעריכים כי הפלישה הרוסית לאוקראינה תתרחש כבר בימים הקרובים. זלנסקי התייחס לדיווח ואמר כי "יש יותר מדי מידע על המלחמה מצד הפדרציה הרוסית, אפילו התאריכים הרלוונטיים כבר נאמרו. החברה הכי טובה של האויבים שלנו היא הפאניקה בקרב תושבינו. כל המידע שעוזר רק ליצור פאניקה לא עוזר לנו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים כעת התייעצות נוספת בעניין המתיחות בין רוסיה ואוקראינה. בשיחה השתתפו שר החוץ, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, מנכ"ל משרדי החוץ והביטחון, וגורמי מקצוע נוספים.

בשיחה נידונה ההיערכות לפינוי ישראלים מאוקראינה וסוכם על העלאת אזהרת המסע לאזור, לצד קריאה לאזרחים ישראלים לצאת באופן מיידי מהאזור. בנוסף, ייבחן תגבור של הטיסות האזרחיות בקו ישראל-אוקראינה. בהתאם, יתקיים שיח עם כלל חברות התעופה האזרחיות.

ישראל מתגברת את השגרירות בקייב

השר לפיד  פרסם הודעה לנציגים של משרד החוץ בקייב, בה נכתב כי במשרד "נערכים להוצאת ישראלים. מחר ינחתו בארץ משפחות הדיפלומטים. נדאג לכל מה שצריך". שר החוץ לפיד קיים גם  שיחת זום עם נציגי משרד החוץ באוקראינה. השר שמע מהשגריר והנציגים על ההערכות למצב חירום ועדכן אותם על ההערכות בארץ להחזרת ישראלים ויהודים מאוקראינה.  חר ינחתו בארץ משפחות הנציגים ויצא תגבור קונסולרי על מנת לסייע בטיפול במידת הצורך לפינוי ישראלים ויהודים מאוקראינה. 

1. תגבור כוח המשימה בקייב על מנת לתת מענה לקהילה היהודית הגדולה, ולאלפי הישראלים הנמצאים באוקראינה. (ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמתגברת את השגרירות שלה בקייב בשלב זה).  
2. יצירת מעטפת לוגיסטית למשפחות השליחים ונציגי ארגוני הקליטה באוקראינה. 

הערכת מצב נוספת של שר החוץ עם ראש הממשלה תערך בשעה הקרובה. שם תדון אזהרת המסע וההערכות למצב חירום.

מוקדם יותר היום, שוחח נשיא צרפת עם נשיא רוסיה פוטין על ההתפתחויות בגבול ואמר לו שלא יוכל גם לנהל משא ומתן וגם להסלים את המצב במקביל. בסביבתו של מקרון אומרים כי הטלת סנקציות על רוסיה הן אופציה, אך אין אינדיקציה לכך שברוסיה מתכננים לתקוף את אוקראינה. 

נשיא ארצות הברית גו' ביידן מנסה אף הוא למנוע את הלחימה והתקשר לנשיא הרוסי במטרה להניא אותו מפלישה לאוקראינה, בהודעה שפרסם הבית הלבן נמסר כי ביידן ופוטין ידונו בהגברת הנוכחות הרוסית בגבול עם אוקראיה לאחרונה.