העצמאים תוקפים את התכנית הכלכלית

אמש הציגו בכירי הממשלה את התכנית הכלכלית החדשה וכבר הבוקר אומרת שרת הכלכלה: "התוכנית חלקית ולא נותנת מענה להכל" | העצמאים שנותרו ללא מענה תוקפים בחריפות: "תוכנית מנותקת" | בצל המשבר לבנט עדיין אין יועץ כלכלי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/02/22 07:40 ט באדר א'

העצמאים תוקפים את התכנית הכלכלית
הצגת התכנית הכלכלית, צילום: לע"מ

בוקר אחרי הצגת התכנית הכלכלית החדשה שפרסמו אמש ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי נציגי העצמאים תוקפים בחריפות את התכנית בחריפות, שרת הכלכלה טוענת: "יהיו תכניות משלימות".

נשיא לשכת ארגוני העצמאים, רועי כהן אמר הבוקר בגלי צה"ל: "התוכנית הכלכלית מנותקת. כמעט 600 אלף עצמאים לא הולכים לקבל שום דבר, והיה מצופה מרה"מ והשרים להתייחס אליהם, ולא באמירה אגבית. לא הגיוני שהם כל פעם יופקרו לגורלם".

משבר כלכלי בישראל ולבנט אין יועץ כלכלי

שרת הכלכלה אמנם הסכימה שאין מענה לכולם בתכנית אך טענה שיהיו צעדי המשך, "התוכנית חלקית ולא נותנת מענה להכל, אבל יהיו לה תוכניות משלימות. בסך הכל - היא נותנת מענה ליוקר המחיה, בעיקר לציבור העובדים שכורע תחת הנטל". ברביבאי הוסיפה: ידענו שיש גל התייקרויות כי הסתכלנו על העולם והתחלנו לפתח פיתרונות. לא קמנו אתמול בבוקר ואמרנו שניתן מענה, זו תוכנית משלימה". 

בצל המשבר הכלכלי נציין כי יותר מחצי שנה לכניסתו למשרד ראש הממשלה, בנט עדיין לא מינה יועץ כלכלי. היועץ צריך לעמוד בראש המועצה הלאומית לכלכלה ולייעץ לראש הממשלה ולממשלה בנושאים כלכליים ומסייע בגיבוש המדיניות הכלכלית-חברתית של ישראל. האחרון שכיהן בתפקיד היה אבי שמחון, יועצו של נתניהו.

מה כוללת התכנית הכלכלית החדשה?

  • הורדת מס הכנסה למשפחות עובדות בעלות ילדים – בעזרת מתן נקודות זיכוי. תוספת של 223 שקלים לכל הורה עובד עבור כל ילד בגילים 12-6 בשנה. התוספת תהיה בתוקף עד סוף 2022 לפחות.
  • תוספת 20% למענק עבודה - כל עובד זכאי המשתכר עד כ-6,200 שקלים יהנה מהטבה זו. כ-300 אלף עובדים עם תוספת של 800 שקלים בשנה בממוצע.
  • ייקור החשמל בשיעור נמוך מהמתוכנן - עליה ל-3.4% בלבד – לעומת העלייה המתוכננת בשיעור 5.7%.
  • הורדת מכסים על מוצרים מיובאים – בין היתר: ביצים, קמח, בשר ודגים, מוצרי צריכה כמו כלי מטבח, ריהוט ומוצרי היגיינה.