אחרי הפרישה של יאיר שחל – בני עקיבא מחפשת מזכ"ל חדש

תנועת הנוער הדתית מחפשת מזכ"ל חדש אחרי פרישתו של יאיר שחל אחרי שש שנים. בין הדרישות: אישיות תורנית וחינוכית המזדהה עם ערכי התנועה, רקע בתפקידי הנהגה וניסיון בעבודה מול משרדים ממשלתיים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/02/22 18:49 ז באדר א'

אחרי הפרישה של יאיר שחל – בני עקיבא מחפשת מזכ"ל חדש
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, יסיים בסוף שנת הפעילות הנוכחית את תפקידו כמזכ"ל התנועה, ובבני עקיבא כבר מחפשים את המחליף. שחל יסיים בקיץ הקרוב קדנציה בת 6 שנים כמזכ"ל, הארוכה ביותר של מזכ"ל מאז הקמת התנועה, שתחתום פרק של כ-18 שנות פעילות ועבודה בתנועה.

בהודעת הדרושים שפרסמה התנועה נכתב "ועדת האיתור של מליאת ההנהלה הארצית מבקשת לאתר מועמד/ת לתפקיד מזכ"ל התנועה". חושבים שאתם מתאימים? בין דרישות התפקיד: אישיות תורנית וחינוכית המזדהה עם ערכי התנועה, רקע בתפקידי הנהגה וניסיון בעבודה מול משרדים ממשלתיים. הגשת מועמדות עד לי"ט אדר א'.

מועדת הדרושים

מועדת הדרושים צילום: תנועת בני עקיבא

המזכ"ל היוצא שחל כתב עם פרישתו: "לאחר כל זאת ולאחר התלבטויות רבות והתייעצויות עם מו"ר הרב דרוקמן החלטתי שהגיע הזמן להתחדש גם בהיבט האישי וגם בהיבט התנועתי. תפקיד המזכ"ל הינו תמיד קצוב בזמן ונע בדרך כלל בין שלוש לחמש שנים, זאת על מנת ליצור מציאות של התחדשות תמידית בתנועה".

"אני זוכה לשמש בתפקיד כבר שנה שישית", מוסיף שחל. "זו זכות ענקית להיות חלק מהתנועה 18 שנה, זו זכות גדולה ואחריות גדולה להיות מזכ"ל תקופה ממושכת ומשמעותית. זו תהיה גם זכות גדולה לראות את התנועה מתחדשת, מתפתחת ומעמיקה עוד יותר". 

בשנה שעברה הודיעה התנועה כי החליטה לבקש משחל להאריך את כהונתו בשנתיים נוספות. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי כלל חבריה - יו"ר המליאה הארצית של התנועה הרב חיים דרוקמן, מזכ"ל התנועה לשעבר יונה גודמן, הרב יהודה ברנדס ועוד. בנימוקיה, הוועדה הביעה הערכה רבה להנהגתו והובלתו של שחל את התנועה תוך "שילוב מבורך של חינוך ועשייה" מול האתגרים השונים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן