סערת הרב מלמד הרב יהודה שלוש נגד מכתב הרבנים: "תלמידי הרב קוק מוסיפים אור? זה חושך"

"אף פעם לא ראיתי שהרמב"ן סגר את הפה לרמב"ם", תוהה הרב יהודה שלוש בעקבות מכתב הרבנים שתקפו את הרב אליעזר מלמד ומבהיר: "מותר לאנשים לחלוק ולהתווכח אבל זאת הלבנת פנים ובושה חרפה שלא הייתה כזאת בישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/22 12:54 ז באדר א'

הרב יהודה שלוש נגד מכתב הרבנים: "תלמידי הרב קוק מוסיפים אור? זה חושך"
הרב דב ליאור. "אסור לרב מלמד לכתוב את דעתו?", צילום: Gershon ELinson/FLASH90

חמישה ימים אחרי פרסום מכתבי הרבנים נגד הרב אליעזר מלמד, הסערה מסרבת לשכוך. הרב יהודה שלוש, רב שכונות מזרח נתניה ודובר איגוד חכמי המערב התייחס בשיעור שנמסר במוצאי שבת האחרון לדברים הקשים שנכתבו ונאמרו על רבה של הר ברכה בשל פסיקותיו השנויות במחלוקת.  

"ביום חמישי ראיתי מכתב שהוציאו עשרות רבנים מהציונות הדתית נגד הרב אליעזר מלמד", אמר הרב שלוש והבהיר כי אינו מתייחס למחלוקת סביב פגישת הרב מלמד עם הרפורמים אלא רק לעניין ההלכתי: "הם כתבו שהוא פסק פסקים שלא על דרך רבותינו. מי זה 'רבותינו'? הרב דב ליאור? הרב יעקב אריאל? אין לנו תלמוד? אין לנו רמב"ם? הרב מלמד לא יכול לומר מתי מותר ומתי אסור לדעתו? הרמב"ם היה צריך לשאול את הרי"ף? לא, הוא כתב שלדעתו זה אחרת. מותר לאנשים לחלוק ולהתווכח. הלבנת פנים ובושה חרפה שלא הייתה כזאת בישראל. מה קרה לציבור הדתי? מה זה המלחמה הזאת?".

"אני שנים לא מצליח להבין איך האחים מכרו את יוסף, היום אני מבין", אמר הרב שלוש והדגיש: "זאת מכירת יוסף. חרב איש באחיו. כולם למדו באותה ישיבה ואת אותה תורה. מה הוא כבר כתב שם? שמותר לאכול חזיר? שמותר לחלל שבת? שמותר לבוא על אישה נידה? מה הוא כבר כתב שכל כך הרבה רבנים יצאו נגדו? מה הם רוצים ממנו? שיניחו לו. על הרפורמים אפשר להתווכח".

"הרב מלמד מורשה לכתוב על הלכות נידה מה שהוא מבין", הבהיר דובר איגוד חכמי המערב: "הוא למד תורה בישיבה, מנמק את דעתו. חושבים אחרת? תוציאו תשובה הלכתית אחרת. שהרב דב ליאור יכתוב תשובה: 'נראה לי שצריך לנהוג כך וכך'. שיבוא הרב אריאל ויכתוב: 'אני חושב שבעניין הזה והזה, הדין הוא אחר'".

הרב שלוש המשיך ואמר כי, "זאת תורה פתוחה. אף פעם לא ראיתי שהרמב"ן סגר את הפה לרמב"ם. מאיפה הם הביאו את זה, זאת תרבות שאני לא יודע מאיפה היא באה. זאת שנאת חינם. תלמידי הרב קוק מוסיפים אור? זה חושך. אחר כך שואלים למה מפנים את חומש. העיקר יעשו צעדות, אבל זה בגלל שנאת חינם".

"זאת לא תרבות. הבאנו את זה מהחרדים שנלחמו אחד בשני. כל המלחמות האלה לא שייכות לעם ישראל ולארץ ישראל. אם יש לכם משהו לומר לרב מלמד בענייני הלכה תגידו לו. מה זה החרמות, המכתבים והאיומים האלה? זאת שנאת חינם. אני בא למחות על זה. אין לי דבר עם הרב מלמד, שום דבר, לא למדתי אתו אף פעם. אבל אני לא יכול לראות את הדברים האלה. זה מביא חורבן וגלות. מה קרה לציבור הדתי לאומי? מה אנחנו רוצים? לא ישנתי אחרי שראיתי את המכתבים האלה ולכן אני זועק מדם ליבי", סיכם הרב שלוש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן