מורי הדרך שבים לעבודה חלקית: המדינה תממן אלפי סיורים עבור אזרחים ותיקים

המשרד לשוויון חברתי ומשרד התיירות יקיימו כ-2,000 סיורים מודרכים עבור כ-70,000 אזרחים ותיקים באתרים הלאומיים של רשות הטבע והגנים | מדובר במענה לצורך של האוכלוסייה הוותיקה בפעילות חברתית בטוחה, אך מנגד, לא תספק מקור הכנסה רציני עבור מורי הדרך

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/02/22 10:15 ז באדר א'

מורי הדרך שבים לעבודה חלקית: המדינה תממן אלפי סיורים עבור אזרחים ותיקים
יעלים בשמורת הטבע עין גדי, צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים

המשרד לשוויון חברתי ומשרד התיירות הודיעו היום (ג'), על חזרתם של מאות מורי דרך מוסמכים לעבודה באמצעות קול קורא לרשויות מקומיות להזמנת סיורים מודרכים עבור האוכלוסייה הוותיקה בכל רשות. במסגרת שיתוף פעולה בין המשרדים יתקיימו כ-2,000 סיורים מודרכים באתרי רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ, בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקלים

התוכנית תספק מחד, מענה לצורך של האוכלוסייה הוותיקה בפעילות חברתית בטוחה, על רקע הבידודים הארוכים שחוו בשנתיים האחרונות, ומאידך, תהווה מקור הכנסה, חלקי בלבד ולא שלם עבור מורי הדרך אשר נותרו ללא פרנסה, לאור סגירת השמיים לתיירים בתקופת הקורונה.

הסיורים המודרכים, כמו גם הכניסה לשמורות הטבע, יסובסדו על ידי המדינה באופן מלא, וכל משתתף שייקח חלק בפעילות יישא בעלות השתתפות עצמית מסובסדת בגובה 45 שקלים, למימון ההסעות בלבד. כ- 70,000 אזרחים ותיקים צפויים לקחת חלק בסיורי התכנית, "שלישי בטבע", ברחבי הארץ במהלך 2022. בשלב הראשון, תפתח ההרשמה לסיורים לקבוצות בלבד, כשההרשמה תיעשה דרך הרשויות המקומיות. בהמשך, תיפתח ההרשמה למיזם גם למטיילים פרטיים.

תכנית "שלישי בטבע" של המשרד לשוויון חברתי בשיתוף רשות הטבע והגנים, החלה את פעילותה בשנת 2017, במסגרתה אזרחים ותיקים יוצאים יחדיו לטיול מודרך באתרי רשות הטבע והגנים. מטרת התכנית היא יצירת פנאי משמעותי בקרב אזרחים ותיקים, לצד יצירת חברויות חדשות לשם העמקת מעגלי השייכות והפגת תחושת הבדידות. עד היום יצאו כ-1,600 סיורים במסגרתם השתתפו למעלה מ-51,000 אזרחים ותיקים.


(ליברמן מתנצל  בפני מורי הדרך) 

"יש אופטימיות באופק"

שר התיירות, יואל רזבוזוב אמר כי לאחר שנתיים מאתגרות "יש אופטימיות באופק. ישנם פתרונות יצירתיים להחזרתם של מורי דרך למקצועם תוך התחשבות עמוקה בצרכי החברה והכלכלה שלנו. זוהי דוגמא לפרויקט מבורך וחשוב שנוצר בשיתוף פעולה בין-משרדי ואני מודה לחברתי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, על כך. אמשיך לפעול במלוא המרץ על מנת לשמור על ההון האנושי העצום בתעשיית התיירות כדי שתחזור להוות מנוע צמיחה כלכלי ותדמיתי למדינת ישראל". 

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן אמרה כי דווקא בעת הזו הכי חשוב לממשלה לעודד מבוגרים לצאת החוצה וליהנות מחברה טובה. "הפעילות הזו בחיק הטבע הינה חלק מהתכנית הלאומית שלנו למיגור הבדידות המתבססת על מחקרים המלמדים כי הבדידות הורגת וכי עבור מבוגרים יציאה מהבית לטובת מפגשים קהילתיים היא פשוט מצילה חיים. בשיתוף הפעולה הזה אנחנו למעשה משיגים שתי מטרות בעת ובעונה אחת: אספקת פעילות פנאי איכותית למבוגרים וחיזוק מורי הדרך שפרנסתם נפגעה קשות בתקופת הקורונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן