דיון 40 החתימות בנט: "האג'נדה שלכם זה כאוס ועוד בחירות"|נתניהו: "אלפים מתו לשווא"

על רקע גל התחלואה החמישי של נגיף הקורונה, האופוזיציה מקיימת דיון בנושא "חוסר מנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגפת הקורונה". נתניהו התייחס בדבריו לפרשת NSO ואמר: "הפשיטו כאן אזרחים ערום וערייה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/02/22 17:33 ו באדר א'

בנט: "האג'נדה שלכם זה כאוס ועוד בחירות"|נתניהו: "אלפים מתו לשווא"
נתניהו ובנט, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט התייצב היום (ב') במליאת הכנסת לדיון 40 חתימות של נבחרי הציבור. חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה יזם את הדיון, לאחר שאסף 40 חתימות של 40 ח"כים מהאופוזיציה כנדרש בחוק לדיון בנושא, "חוסר מנהיגות ואובדן השליטה של ראש הממשלה מול מגפת הקורונה שמסכנים את חייהם של אזרחי ישראל ומאיימים על יציבות המשק".

כזכור, דיון כזה ניתן לקיים אחת לחודש. על פי חוק יסוד הממשלה בדיון שכזה צריכים להיות נוכחים גם ראש הממשלה וגם ראש האופוזיציה. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את ראש הממשלה, שותפו לסיעה לשעבר, ואמר: "בכל מלחמת יום הכיפורים נפלו אלפיים שש מאות שישים וחמישה איש - קצת פחות ממה שנפלו כאן בשבעה חודשים של ההפקרות הממשלתית הזו". 

מיד לאחר תום הדוברים, עלה ראש הממשלה בנט להשיב לאופוזיציה ואמר: "כואב לכם שלא ריסקנו שוב את הכלכלה? כואב לכם שהפסקנו את מזוודות הכסף? כואב לכם כי הגדלנו את שכר החיילים? שעזרנו לנכים? האג'נדה שלכם זה כאוס ועוד בחירות. אתם מקבלים משכורות לכם זה לא משנה, יש אנשים אמיתיים בסוף שלא רוצים להגיע לצרות בגלל הפאניקה שלכם. התפישה שלנו היא לתת את הכלים לציבור להגן על עצמו". 

"לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה"

יו"ר האופוזיציה נתניהו עלה לנאום אחריו והתייחס לפרשת האזנות הסתר של המשטרה: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה - לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל". 

"הפשיטו כאן אזרחים ערום וערייה. עקבו אחריהם, האזינו להם, נכנסו אליהם לסודות הכי כמוסים ומי יודע איזה שימוש פסול עשו בריגול זה. תוכנות ריגול שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו, הפכו לכלי יומיומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים בניגוד לכל נורמה, בניגוד לכל חוק". 

"לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה. דורגנו אז בחמישייה הראשונה בעולם בהצלחה בהתמודדות עם המגיפה. היו כמעט 0 חולים, 0 נדבקים, 0 מתים, והיום הספרון החדש שבנט חייב להעתיק הוא 'איך להיכנע למגיפה'. זה בדיוק מה שעשיתם".

"בחודשים האחרונים נפטרו בישראל מהקורונה כמעט 3000 ישראלים. לצערי רובם מתו לשווא כי יש לנו היום חיסונים. זה מצב אחר לגמרי. יש לנו חיסונים, הבאנו מיליוני חיסונים, אני וחבריי כאן. חודש לפני הבחירות כבר לא היה סגר, נפתלי, אין צורך בסגר כשיש חיסונים. אבל יש צורך בדברים אחרים. להגביל התקהלויות, לאכוף מסיכות, להעצים את החיסונים השלישי והרביעי. את השלישי בכלל היה לכם ואלף איש מתו כי החיסון השלישי שחיכה בקונטיינרים באירופה וקנינו מראש, חיכיתם חודש עד שהבאתם ואלף איש מתו לשווא".