הזמנה שניה ביקור נשיאותי? בנט שוחח עם ביידן והזמין אותו ואת רעייתו לביקור בישראל

ראש הממשלה שוחח הערב עם נשיא ארצות הברית ובירך אותו על מבצע החיסול של מנהיג דאעש: "העולם הוא כעת מקום בטוח יותר בזכות פעולתם האמיצה של הכוחות האמריקנים" | בנט הזמין את ביידן לביקור בישראל אך טרם נודע האם כך יקרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/02/22 20:12 ה באדר א'

ביקור נשיאותי? בנט שוחח עם ביידן והזמין אותו ואת רעייתו לביקור בישראל
בנט וביידן , צילום: Avi Ohayon/GPO

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח הערב (א') עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ובירך אותו על מבצע החיסול של מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, וציין כי "העולם הוא כעת מקום בטוח יותר בזכות פעולתם האמיצה של הכוחות האמריקאים".

עוד דנו השניים באתגרים האזוריים, בראשם התוקפנות האיראנית המתגברת ובצעדים לבלימת תכנית הגרעין האיראנית. כמו כן, השניים שוחחו על המצב בין רוסיה ואוקראינה. בנט הודה לביידן על תמיכתו האיתנה בישראל באופן אישי ושל הממשל האמריקני כולו, בדגש על הסיוע האמריקאי במימון כיפת ברזל.

ראש הממשלה הזמין את הנשיא ואת רעייתו לביקור בישראל. ההזמנה של בנט מגיעה לאחר שבועות רבים של נתק בין השניים ולא ידוע האם ביידן יקבל את בקשתו של ראש הממשלה הישראלי. המנהיגים סיכמו להמשיך לעמוד בקשר שוטף. 

נזכיר כי אין מדובר בהזמנה ראשונה אותה קיבל ביידן מבנט. ראש הממשלה הגיע לארצות הברית בסוף אוגוסט האחרון לביקור ראשון במסגרת תפקידו. בתום הפגישה, אמר: "נוצר קשר אישי בינינו, ברמה של להרים טלפון אחד לשני כשצריך. הזמנתי את הנשיא לבוא לישראל אחרי שנתגבר על גל הדלתא".

ביידן אמר לכתבים הישראלים: "הייתה פגישה מצוינת, במיוחד בארבע עיניים, והיא הייתה בעיקרה פגישת עבודה. הייתה תחושה כאילו אנחנו מכירים אחד את השני תקופה ארוכה".