"ישראל צריכה להילחם בניסיונות להחרמתה": סער אישר את תקנות החרם

שר המשפטים סער אישר את התקנות למניעת הפגיעה בישראל באמצעות חרם, ואמר כי החרם הוא "חלק ממהלך רחב יותר של ניסיונות לעשות דה-לגיטימציה למדינה היהודית" | התקנות טעונות את אישור ועדת החוקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/22 19:36 ד באדר א'

"ישראל צריכה להילחם בניסיונות להחרמתה": סער אישר את תקנות החרם
גדעון סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך השבוע שעבר העביר שר האוצר אביגדור ליברמן לשר המשפטים גדעון סער את התקנות למניעת הפגיעה בישראל באמצעות חרם. לאחר שבחן את הדברים, הביע הערב (ש') שר המשפטים את הסכמתו. התקנות טעונות את אישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. 

מטרת המהלך היא להסדיר הליך של הגבלת השתתפות במכרז ומניעה של הטבות ממי שנמצא כי פרסם קריאה להטלת חרם על מדינת ישראל או מי שמשתתף בחרם עליה. "מדינת ישראל צריכה להילחם בניסיונות הנואלים להחרמתה, שהם חלק ממהלך רחב יותר של ניסיונות לעשות דה-לגיטימציה למדינה היהודית", אמר סער. 

"חזרה על שקר של ארגוני שנאה שוב ושוב אינה הופכת את השקר למציאות"

נזכיר כי ארגון זכויות האדם "אמנסטי" פרסם ביום שלישי דו"ח בן 211 עמודים, בו הוא פורש את תפיסתו לגביי יחסי הכוחות והאפרטהייד לכאורה שמבצעת ישראל בפלשתינים. "האפרטהייד הישראלי נגד פלסטינים: מערכת אכזרית של דיכוי ופשע נגד האנושות", כך נקרא הדו"ח שקובע כי ישראל נוקטת בפרקטיקות של "הפרדה, נישול והדרה".

משרד החוץ יצא בהודעת גינוי חריפה לקראת פרסומו של הדו"ח. הדו"ח מאגד וממחזר שקרים, הטיות וטיעונים מופרכים שמקורן בארגוני שנאה אנטי-ישראלים מוכרים. הכול במטרה למכור סחורה פגומה באריזה חדשה. חזרה על שקר של ארגוני שנאה שוב ושוב אינה הופכת את השקר למציאות, אלא הופכת את אמנסטי ללא לגיטימי. בפרסום הדו"ח השקרי אמנסטי בריטניה משתמשת בסטנדרט כפול ובדמוניזציה על מנת ליצור דה לגיטימציה לישראל. אלה הם בדיוק המרכיבים מהם עשויה האנטישמיות המודרנית".