הגל החמישי 1,132 חולים קשה, החלטה לגביי חיסוני פעוטות תתקבל בעוד כשבועיים

בישראל עוקבים אחריי הדיונים בארצות הברית על חיסון פעוטות, שם פייזר תציג ל-FDA נתונים על חיסוני הפעוטות. הדיונים צפויים להתקיים ב-15 בפברואר | אמש נדבקו 46,347 אנשים ובישראל עוקבים גם אחריי תת הזן החדש BA2

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/02/22 12:06 ג באדר א'

1,132 חולים קשה, החלטה לגביי חיסוני פעוטות תתקבל בעוד כשבועיים
חיסוני קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במשרד הבריאות עוקבים אחריי הדיונים בחיסוני פעוטות בארצות הברית, שם פייזר יציגו ל-FDA את הנתונים המלאים ב-15 לפברואר. באיגוד לרפואת ילדים הדגישו אתמול (ב') כי החלטה בעניין תתקבל רק לאחר הצגת כל הנתונים של חברת פייזר, שצפויים להתפרסם בסמוך לדיון בארה"ב. כל על פי דיווח ב-ynet. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי כ-46 אלף נדבקים בקורונה אובחנו אתמול לאחר שבוצעו כ-205 אלף בדיקות. מספר החולים הקשים עומד על 1,132.

ד"ר מאיר עזרא, יו"ר ארגון "מחוסגן", אמר כי "בבוא היום, כשיידרש צוות המומחים בארץ לאשר או להמליץ על החיסון, הוא יבחן את הנתונים ויקבל החלטה, כמו תמיד, לאור שלושה עקרונות והם: נחיצות, יעילות ובטיחות. מובן שעד אז יהיו יותר נתונים לגבי כל אחד מהפרמטרים האלו".

כזכור, אמש (ה') נחצה רף 9000 המתים מנגיף הקורונה בישראל, ובישראל עוקבים גם אחריי התפשטות הזן החדש. בדיון בוועדת הבריאות אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "בישראל יש 297 מקרי הדבקה בווריאנט החדש BA2, מהם 12 הם מחלימים - ואף אחד לא מאומיקרון. כדי שמחלים טרי יידבק בווירוס דומה, הווירוס צריך להיות מספיק שונה כדי שהנוגדנים שלו בגוף לא יגנו עליו".