מבצע אקמו: כך הועבר תינוק בן שבוע מהדרום לצפון במבצע משותף עם צה"ל

מבצע מורכב התרחש אמש כאשר תינוק בן שבוע נדרש להטסת מסוק: בתי החולים רמב"ם וסורוקה פנו לצה"ל שסיפק להם מסוק במהירות. כעת הצוותים נלחמים על חייו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/22 09:31 ב באדר א'

מבצע אקמו: כך הועבר תינוק בן שבוע מהדרום לצפון במבצע משותף עם צה"ל
המסוק נוחת, צילום: דוברות רמב"ם

אתמול (ד') בערב נחת במנחת המסוקים בקריה הרפואית רמב"ם בחיפה, מסוק יסעור צה"לי, ומתוכו יצאה קבוצה של רופאים, אחים וטכנאים, אוחזים בזהירות במכשיר אקמו שסבך צינורותיו מחוברים לגוף הזעיר של תינוק בן שבוע. זה היה סיום מבצע משולב של צוותים רפואיים מבתי החולים רמב"ם וסורוקה ויחידות של חיל האוויר, בניסיון להציל את חייו של תינוק שנקלע למצוקה נשימתית קשה (לא על רקע קורונה).

הסיפור מדגיש את מצוקת כמות מכשירי האקמו בישראל אבל גם את שיתוף הפעולה והתיאום מציל החיים בין כל יחידות האקמו והטיפולים הנמרצים בישראל. רמי הייזלר, טכנאי אקמו בכיר ברמב"ם, מספר: "צוות עם מנתחי הלב צבי אדלר ואחמד אלכום, והטכנאי דור לוי יצא לכיוון סורוקה באמבולנס מותאם לאקמו של חברת מריזאן. אחרי 3 שעות נסיעה הצוות חבר לצוות של  סורוקה והחלו לחבר את התינוק למכשיר האקמו".

הייזלר המשיך: "בשלב זה הבינו בצוות שמדובר בנסיעה ארוכה מאוד חזרה לחיפה, שעלולה לסכן את התינוק שמכשיר וצינורות החליפו את ריאותיו המתקשות לספק חמצן לגופו. הצוותים פנו לצה"ל ובהשתדלות של גורמי פיקוד העורף וחיל האוויר גוייס מסוק צה"לי להשיב את הצוות ואת התינוק לצפון". הדרך חזרה הייתה קצרה הרבה יותר והתינוק הוכנס תוך זמן קצר למחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים רות לילדים, שם נלחמים כעת הרופאים על חייו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן