הגל החמישי במערכת הבריאות עוקבים אחריי תת הזן החדש: "לא ידוע על מקרי הדבקה חוזרים"

תת הזן החדש שמתפשט בעולם, BA2, הגיע גם לישראל. במערכת הבריאות עוקבים אחריי הנתונים ומדגישים כי עדיין לא זוהו מקרי הדבקה חוזרת בישראל. "אם כן, זה מאוד יאריך את הגל הנוכחי. זו השאלה הבוערת", אמר ד"ר נדב שורק

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/02/22 07:26 ב באדר א'

במערכת הבריאות עוקבים אחריי תת הזן החדש: "לא ידוע על מקרי הדבקה חוזרים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במערכת הבריאות עוקבים אחרי התפשטות הזן החדש בישראל, וראש התחום לבריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס מבהירה כי בניגוד לפרסומים, כל מי שנדבק בתת הזן החדש אינו מחלים מאומיקרון. בדיון בוועדת הבריאות אמרה אלרעי פרייס כי "בישראל יש 297 מקרי הדבקה בווריאנט החדש BA2, מהם 12 הם מחלימים - ואף אחד לא מאומיקרון. כדי שמחלים טרי יידבק בווירוס דומה, הווירוס צריך להיות מספיק שונה כדי שהנוגדנים שלו בגוף לא יגנו עליו".

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, התייחס מוקדם יותר השבוע לתת הזן החדש ואמר: "עיקר התחלואה היום היא זן האומיקרון, יחד איתו יש את הזן BA.2, שבארץ היום מוכרים כ-350 מקרים. אנחנו עוקבים אחרי הווריאנט הזה, שלפי הנתונים באירופה יש בו פוטנציאל הדבקה יותר מהאומיקרון. ראינו שבחלק מהמקומות באירופה הזן החדש האט את היציאה מגל האומקירון, ובחלק אחר של מדינות אירופה כמו דנמרק הוא אפילו ייצר גל נוסף".

לפי גורמים שונים במערכת הבריאות, עדיין אין די נתונים בכדי לקבוע האם הזן החדש מדבק פעם נוספת וכי זוהי השאלה המכרעת לגביי המשך הגל. ד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למחלות מתפרצות ומיקרוביולוגיה בבית החולים הציבורי אסותא באשדוד: "אנחנו עדיין לא יודעים אם הווריאנט החדש גורם למחלה קשה, למרות שנראה שהוא לא משנה את עוצמת המחלה אבל הוא כן מידבק יותר".

ד"ר שורק המשיך: "השאלה שכרגע רלוונטית היא האם תת הווריאנט הזה יכול להביא לכך שכל מי שנדבק באומיקרון עלול להידבק עוד פעם. אם כן, זה מאוד יאריך את הגל הנוכחי. זו השאלה הבוערת". דבריו הובאו ב-ynet.