חיים מזרחי הגיע לכנסת וסיפר בבכי על המעצר האלים | צפו

לדיון היום על אלימות שוטרים, הגיע חיים מזרחי שהעיר לשוטרים שפגעו ברכב חונה, ובתגובה ספג מהם מכות ונעצר | מזרחי סיפר על המעצר האלים וחברי הוועדה פרצו בבכי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 13:08 א באדר א'

חיים מזרחי הגיע לכנסת וסיפר בבכי על המעצר האלים | צפו
חיים מזרחי, צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

פרשיית המעצר האלים של חיים מזרחי מגיעה לכנסת. בדיון היום על אלימות שוטרים, שיזמו חברי הכנסת  משה ארבל, איתמר בן גביר, אורי מקלב, עמיחי שיקלי וגבי לסקי העיד מזרחי בפני הוועדה, בעדות מרגשת, תוך שהוא פורץ בבכי.



מזרחי אמר: "אני לא יכול להסתכל עליכם בעיניים. אתם רעים. אף אחד לא מרגיש מה שאני חווה, רק אמא שלי והרב שמדבר איתי ב-4 בבוקר. אני לא יכול לצאת לשיעור תורה, או לשיעור פסיכולוגיה. אני מפסיד שיעורים. זה לא מגיע לי. השוטרים שהרביצו לי צריכים לשים את המפתחות אצל מפכ"ל המשטרה. גם לא ביקשו סליחה. אני לא נרדם בלילה. אני לא צריך לפחד. אני בנאדם שעוזר. לא עשיתי להם כלום".

ח"כ איתמר בן גביר אמר בדיון: "אני מכיר את הדין המשמעתי. יש מקרים שאתם פועלים, אבל בדרך כלל בכפפות של משי. אני עד היום מחכה, עצרו אותי ל-4 ימי מעצר שווא, המשטרה פיצתה אותי ב-60,000 ₪ פיצויים, ומה קרה לשוטרים? מה המסר שיוצא?"

מירב בן ארי בדיון

מירב בן ארי בדיון צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת


יו"ר הוועדה שאלה את חיים מזרחי אם ברצונו לומר משהו נוסף לוועדה, והוא השיב: "שיטפלו בהם. אני מפחד מהם. זה לא בסדר שאני עכשיו פוחד לצאת לבד. זה לא בסדר שלא מטפלים בהם, שאף אחד לא יקרה לא את זה, לא למישהו יהודי ולא לערבי, לא לחינולני ולא למוסלמי. מרביצים על כלום. האישה שדיברה פה, יש לה ילד בבית, שתחשוב אם היה לו כאב שלא עובר. נראה אתכם מישהו שיקח את הכאב שלי".

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי סיכמה את הדיון: "חיים, ריגשת אותי. יש לך אחריות כי ראו אותך והבינו שכך אי אפשר להמשיך. אתה דמות למופת ואנשים מכל הציבור מזדהים עם הכאב שלך ועם העוול שעשו לך. כל אירוע אלימות משטרתית יידון פה בוועדה, שתדרוש תשובות והסברים. אני רוצה לתת למשטרה כול, שתטפל בהפרות סדר, ואחרי שאמרתי את זה, בכל פגיעה באזרחים אני אביא אתכם לכאן. לא יקרה מצב. אני מצפה לתוצאות חקירת מח"ש תוך ימים ספורים. אני מביעה מורת רוח ששני השוטרים המעורבים שוב נמצאים בשטח. זו החלטה גרועה מאד".