"השואה לא קשורה לגזע": האמירה המקוממת של השחקנית וופי גולדברג

השחקנית והמגישה האמריקנית וופי גולדברג עוררה סערה כאשר טענה כי אין קשר בין השואה שביצעו הגרמנים ביהודים לגזע וכי זהו "חוסר אנושיות של אדם אחד כלפי אדם אחר, זה כל מה שזה". גולדברג פרסמה התנצלות

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/02/22 08:50 ל בשבט התשפב

"השואה לא קשורה לגזע": האמירה המקוממת של השחקנית וופי גולדברג
בשורה לניצולים | אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סערה בארצות הברית: שחקנית ומגישה אמריקנית טוענת כי לשואה אין קשר לגזע וכי "היא נוגעת להיעדר אנושיות של אדם מול אדם". קרין איליין ג'ונסון, המוכרת בשם הבמה וופי גולדברג, עוררה את הסערה אמש (ב') בריאיון לתוכנית "The View" המשודרת ברשת ABC.

היא אמרה את הדברים בדיון שעסק בהחלטה של בית ספר בטנסי להסיר מתוכנית הלימודים את הספר "מאוס: סיפורו של ניצול" של ארט שפיגלמן העוסק בשואה, בגלל שימוש בשפה לא נאותה והצגת עירום נשי. הדיון התגלגל לאפשרות שלימודי השואה ייאסרו בסופו של דבר.

"השואה לא הייתה קשורה לגזע. לא. אין קשר לגזע", אמרה גולדברג. משתתפת בפאנל אמרה: "הם החשיבו את היהודים כגזע אחר", ואילו גולדברג המשיכה: "מדובר בחוסר אנושיות של אדם אחד כלפי אדם אחר, זה כל מה שזה".

גולדברג הגיבה וכתבה: "בתוכנית היום אני אמרתי שהשואה 'לא הייתה קשורה לגזע, אלא קשורה לחוסר אנושיות של אדם אחד כלפי אדם אחר'. הייתי צריכה להגיד שהיא קשורה לשניהם". גולדברג הוסיפה כי "ליהודים ברחבי העולם תמיד הייתה את התמיכה שלי וזה לעולם לא ישתנה. אני מצטערת על הפגיעה שגרמתי. נכתב עם התנצלות כנה, וופי גולדברג".