בן אנד ג'ריס ישראל בפנייה לבנט: "הפעל את חוק החרם"

סערת בן אנד ג'ריס: אבי זינגר, מנכ"ל ובעלים בן אנד ג'ריס ישראל, פנה במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט. במכתב דורש זינגר להפעיל את חוק החרם כנגד יוניליוור העולמית, חברת האם של בן אנד ג'ריס

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/01/22 10:46 כח בשבט התשפב

בן אנד ג'ריס ישראל בפנייה לבנט: "הפעל את חוק החרם"
הגלידה בישראל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחצי שנה נדרש אבי זינגר, המנכ"ל והבעלים של בן אנד ג׳ריס ישראל, שלא לספק גלידות בחלקים מירושלים ויהודה ושומרון. באותו זמן, ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר למנכ״ל יוניליוור העולמית והבהיר לו: כי מבחינתה של ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה.

במכתב אישי לראש הממשלה, אבי זינגר כותב בשמו ובשם 169 עובדיו במפעל בבאר טוביה, כי ישראל אינה מבצעת את מה היא עצמה דורשת מהעולם: הפעלת חוק החרם שעבר במליאת הכנסת בשנת 2011, חוק המעניק כלים לסנקציות מיידיות כנגד החברה המחרימה.

בחצי השנה האחרונה, באמצעות שיתוף פעולה עם 33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם על ישראל, הצליחו משרד החוץ והקהילות היהודיות לגרום לכך שמדינות כמו ניו יורק, ניו ג'רזי, אלינוי, טקסס, אריזונה ועוד יפעילו את חוקי החרם כנגד יוניליוור אשר הובילו למשיכת השקעות, אחזקות וקרנות פנסיה בשווי של כמיליארד דולר עד כה.

"מדוע ישראל נכנעת ללא קרב?"

"כאן בישראל, למרות איומים מפורשים בתחילת הדרך, לא נעשה דבר מול חברת ענק - שהחליטה הלכה למעשה – לנקוט בצעדים של חרם נגד מדינת ישראל. חמור מכך, יוניליוור, העוברת על חוק החרם הישראלי – ממשיכה לספק למדינת ישראל, צה"ל, וגופים ממשלתיים, סחורה בעלות מיליוני שקלים בשנה, ואף מקבלת הטבות רגולטוריות מרחיקות לכת.

מדוע ממשלת ישראל נכנעה ל-BDS ללא קרב? האם המדינה מעבירה את המסר הנכון לעולם? כיצד יתכן שכאן בישראל מנכ"ל יוניליוור אפילו לא זומן לשימוע והעסקים עם החברה ממשיכים כרגיל? מדינת ישראל בעצם שתיקתה הארוכה, מבלי שנקטה במעשים, היא זו שמאפשרת את החרם העתידי מצד חברות נוספות ומעניקה ניצחון ל-BDS.

אוזלת היד אל מול חברה שנוקטת בצעדי חרם, פוגעת בכוח ההרתעה של ישראל ותוביל לא רק לפגיעה אנושה בבן אנד ג'ריס ישראל, אלא בעסקים רבים נוספים בעתיד. אל תביט מהצד ותאפשר למפעל מפואר לסיים את דרכו- הפעל את חוק החרם״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן