שביתה | יפה בן דוד בהוראה למורים והגננות: "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים"

לאחר אישור מתווה הבידודים במשרד החינוך שייכנס לתוקף מחר, יפה בן דוד מורה למורים והגננות: אל תגיעו מחר, "מסכנים את בריאותכם" | ממחר כל התלמידים יחוייבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע, בימים ראשון ורביעי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/01/22 19:53 כד בשבט התשפב

שביתה | יפה בן דוד בהוראה למורים והגננות: "אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים"
בן דוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה מביא לעלייה קשה בתחלואה, ולבידודים רבים במערכת החינוך. ראש הממשלה נפתלי בנט קיים דיון יחד עם צמרת משרד הבריאות והחברים הרלוונטיים בממשלתו, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ בעניין ביטול הבידודים במערכת החינוך, בסופו הוחחלט כי ההחלטה תכנס לתוקף מחר בבוקר ולא תידחה. 

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, הורתה על שביתה מחר וכתבה: "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה - אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים יצטרפו למחאה".

במשרד הבריאות דרשו לדחות את מתווה הבידודים החדש, שמאפשר הגעת תלמידים לבית הספר גם אם נחשפו לחולים מאומתים, זאת בכפוף לשתי בדיקות קורונה שבועיות. גם בהסתדרות המורים קוראים לדחות את המתווה. למרות זאת, שר הבריאות הורוביץ התייצב לצד ראש הממשלה שתמך במתווה.

המתווה המלא

- תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. 

- לאחר ביצוע הבדיקה, נדרש התלמיד או אחד מהוריו  לדווח על כך בפורטל משרד החינוך.  

- תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

- תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

- תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא (5 ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

- יודגש: תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים - מי שחולה נשאר בבית.

- במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים) - מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה.

- תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון - יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

- מחר, יום ה׳ 27.1.2022, נדרשים כל תלמידי ישראל לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.