"אלפיס" כבר כאן מציל חיים: הנחיות כבאות והצלה לקראת מזג האוויר הקיצוני

בכבאות והצלה לומדים מלקחי העבר ויוצאים בסדרת הנחיות מצילות חיים לקראת הסערה הצפויה. הימנעו מהרפתקאות מיותרות מחוץ לבית, השתמשו באמצעי חימום בטוחים ואל תנסו לייבש בגדים על התנור | כל ההנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/22 11:38 כד בשבט התשפב

מציל חיים: הנחיות כבאות והצלה לקראת מזג האוויר הקיצוני
הכנות לשלג, ירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההכנות לקראת מזג האוויר הקיצון הצפוי להיום (ד') בעיצומן, ומפקד מחוז ירושלים בנציבות הכבאות וההצלה קיים הערכת מצב לקראת המערכת החורפית שצפויה להגיע לאזורינו בשעות הקרובות. 



צוותי היחידות לחילוצים מיוחדים העלו כוננות והכינו מבעוד מועד ציוד ייעודי, בדגש על ציוד המיועד לחילוץ ממים זורמים ומפגעי טבע אחרים. גם מרכז השליטה המחוזי תגבר את המשמרות בכוח אדם כדי לשמור על יכולות גבוהות של שליטה וקשב. 

מפקד המחוז הוביל מערכת הכנות סדורה ומקצועית על רקע האירועים ביוון ובטורקיה ומתוך הבנה שמערכת הכנות יסודית משבשת את הפתעה, "אנו קוראים לציבור להימנע מהרפתקאות מיותרות. אין לנסוע בשלג שלא לצורך ממשי ודחוף. המלצה דומה גם בעניין טיולי שטח בנחלים השוצפים, המראה אמנם מרהיב אך הסכנות הצפויות לא משתלמות". 

חשוב לזכור כי בימי החורף הקרים הסכנה האמתית נמצאת בתוך הבית פנימה. נכון שהשריפות הגדולות ביותר בארץ בכלל ובמחוז ירושלים בפרט פורצות בקיץ, אבל השריפות הקטלניות ביותר, אלה שעולות בחייהם של אזרחים פורצות בחורף.

שריפות עקב אמצעי חימום לא בטיחותיים

בכל חורף פורצות כ-100 שריפות כתוצאה משימוש באמצעי חימום לא בטיחותיים, כגון: תנורי סלילים ומפזרי חום שהיו צמודים למיטה או לחומרים דליקים אחרים. רק בשבוע האחרון חמישה בני אדם ברחבי הארץ איבדו את חייהם כתוצאה משימוש לא נכון באמצעי חימום בדגש על תנורי סלילים.
במחוז ירושלים בלבד נשרפו בשבוע החולף חמישה בתים כתוצאה משימוש לא נכון באמצעי חימום או בשימוש באמצעי חימום מסוכנים.



מנתוני מחלקת חקירות בכבאות והצלה לישראל עולה כי משנת 2016 ועד היום (ינו' 22) פרצו כ 500 שריפות ונספו 17 בני אדם כתוצאה משימוש באמצעי חימום לא תקניים ובטיחותיים.

1. השתמשו באמצעי חימום בטוחים כמו רדיאטורים או מזגנים ולא בתנורים מקריני חום.
2. הרחיקו את אמצעי החימום מחומרים דליקים כגון: וילונות, שמיכות, שטיחים או כל חומר דליק אחר.
3. אין להניח בגדים או שמיכות על מפזר חום או רדיאטור.
4. כבו את מכשיר החימום בזמן שאתם יוצאים מהחדר.
5. התקינו גלאי עשן המתריע על שריפה עוד בתחילתה ומאפשר הימלטות מהירה.

הציבור מתבקש לעקוב ולהתעדכן בהנחיות באתר כבאות והצלה לישראל
בכל מקרה של סכנה התקשרו 102 למוקד כבאות והצלה.