יואב גלנט: "אם נאבד את הנגב - נאבד גם את תל אביב וירושלים"

בכנס שנערך ביוזמת תנועת 'אם תרצו' וחבר הכנסת מהליכוד, נכחו אנשי ביטחון רבים שדנו בעימותים בתוך ישראל בין ערבים ליהודים, בעיקר סביב אירועי שומר החומות והנטיעות בנגב. "אנו נמצאים במצב חירום" טען גלנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/22 10:31 כד בשבט התשפב

יואב גלנט: "אם נאבד את הנגב - נאבד גם את תל אביב וירושלים"
יואב גלנט בכנס שנערך, צילום: אריאל ליבנה

שורת בכירים לשעבר בצבא, בשב''כ ובמשטרה התריעו בכנס אותו יזמו חבר הכנסת יואב גלנט ותנועת 'אם תרצו' ושנערך אתמול (ג') מפני התדרדרות הביטחון האישי וביטחון הפנים ברחבי מדינת ישראל, זאת בעקבות שורת האירועים האחרונים בנגב ושומר החומות.

בכנס השתתפו ח''כ והאלוף במיל. יואב גלנט, ח''כ וראש השב''כ לשעבר אבי דיכטר, מפקד ימ''מ ומג''ב לשעבר ח''כ לשעבר דוד צור, האלופים במיל. ישראל זיו וגרשון הכהן, וכן תא''ל אמיר אביבי מתנועת הביטחוניסטים, המזרחן ד''ר מרדכי קידר ואל''מ במיל. בועז קוקיא מפורום 'בוחרים בחיים'.

יוזם הכנס, ח''כ גלנט הדגיש בפתיחה כי, ''אם לא תינקטנה פעולות מהירות לבלימת גלי הפשיעה והאלימות, יש חשש כבד להסלמה בביטחון הפנים עד כדי אובדן שליטה של כוחות הביטחון על המתרחש. אם נאבד את הנגב ואת הגליל, יאבדו גם ת״א וירושלים. הפשיעה הלאומנית המשתוללת ומכלה כל חלקה טובה בנגב ובגליל, הולכת ומתפשטת, וסופה להגיע גם למה שמכונה מרכז הארץ''.

"הממשלה לא מצליחה להשתלט על הפשיעה הערבית, הפלילית והלאומנית, ברחבי הארץ. הגיעה השעה לומר בבירור את הדברים - הממשלה אינה מסוגלת לכך. כניסתה לממשלת ישראל של מפלגת רע"מ – מפלגת "האחים המוסלמיים" סניף ישראל, נותנת לגיטימציה ותחושת ביטחון לאלו המשוכנעים כי הם אדוני הארץ'', אמר גלנט והציע צעדים אופרטיביים בהפעלת הכוח: ''יש להוסיף 3 חטיבות סדירות פיקודיות למג''ב, להקים כוח מילואים איכותי תחת פיקוד מג''ב על בסיס לוחמי חי''ר ומתנדבים - מעל גיל 40, המאורגנים בגדודים לוחמים, ולהכפיל את יכולות והיקפי היחידה הארצית ימ''מ''.

מתן פלג, יו"ר אם תרצו

מתן פלג, יו"ר אם תרצו צילום: אריאל ליבנה

מתן פלג יו''ר תנועת אם תרצו אשר יזמה יחד עם גלנט את הכנס, אמר: ''אנחנו מתדרדרים משום שאנחנו כל הזמן חוששים להרגיז את הערבים. אם נתרגל לכך, זה יחזיר אותנו אחורה למצב יותר גרוע מתוכנית החלוקה. אנחנו עלולים להשאיר אדמה חרוכה לדור הבא. רק אם צדקת הדרך תפעם בנו, לא יוכלו לנו''

ח''כ וראש השב''כ לשעבר, אבי דיכטר הוסיף כי, ''סוגיית האלימות והפשיעה בישראל בכלל ובמגזר הערבי בפרט מחייבת הכרזה על מכת מדינה. כשאין דין ואין דיין גם בחברה הערבית אתה מתחיל לראות תופעות של אלימות שמתרחבות לכל הארץ. ולכן זו צריכה להיות הכרזה אופרטיבית. חייבים לצאת למלחמת חורמה. זו לא רק משימה של משטרת ישראל בציפייה 'שאחרים יסייעו'. גם השב''כ וצה''ל צריכים לקבל אחריות''.

אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר

אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר צילום: אריאל ליבנה