איך אומרים יו"ר האופוזיציה בערבית? בכנסת יוזמים מילון פרלמנטרי עברי-ערבי

הכנסת מציינת את יום השפה הערבית ביוזמה חדשה: מילון פרלמנטרי עברי-ערבי | מנכ״ל הכנסת גיל סגל יוזם המילון: הכנסת היא ביתם של כלל אזרחי ישראל היהודים והערבים בפרט״

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/01/22 14:27 כג בשבט התשפב

איך אומרים יו"ר האופוזיציה בערבית? בכנסת יוזמים מילון פרלמנטרי עברי-ערבי
נתניהו במאהל בדואי, צילום: ללא

איך אומרים חוק נורבגי בערבית? היום מציינת הכנסת את יום השפה הערבית במשכן בשלל דיונים מיוחדים בוועדת הכנסת. במסגרת אירועי השפה במשכן נחשפת יוזמה חדשה של מנכ"ל הכנסת גיל סגל במסגרתה הפיקה הכנסת לראשונה מילון מושגי יסוד בפררלמנט בשפה הערבית. יוזמת המנכ"ל נעשתה בשיתוף מזכירות הכנסת, הלשכה המשפטית, מרכז המבקרים ואתר האינטרנט של הכנסת והיא כוללת עשרות מושגים כללים כגון ראש האופוזיציה הנקרא בערבית ראיס אל-מועארדה או וועדת האתיקה שנהגת בערבית לג'נת א-סולוכיאת.

החוק הנורבגי שנקרא בערבית אל-קאנון א-נרוויג'י

בהמשך המילון הפרלמנטרי ניתן למצוא מונחים מעולם המושגים של הכנסת כגון שאילתה אותה הוגים בערבית כאסתג'וואב ורביזיה שהיא בערבית: איעאדת א-נזר ולבסוף ישנם גם מושגים רבים מתחום החקיקה כגון החוק הנורבגי שנקרא בערבית אל-קאנון א-נרוויג'י.

בכנסת ציינו כי המילון הוא רק השלב הראשון ובהמשך יוצגו גם הגדרות לכל מושג בעברית וערבית כשכל המיזם יהיה מקוון עם אפשרויות חיפוש רבות וכן אפשרות להציע מילים נוספות אותן תתרגם הכנסת. המילון החדש יופץ הבוקר לכלל חברי הכנסת ובמהלך דיון מיוחד במליאה יקריא ממלא מקום יו״ר הכנסת שלל מונחים מתוך המילון.

מנכ"ל הכנסת סגל אמר כי: "מדובר במהלך חשוב אשר נועד לקרב את העשייה הפרלמנטרית בכנסת לכלל אזרחי המדינה. השפה היא הכלי החשוב והבסיסי ביותר לשיח בין אנשים, על כן מהלך זה מבטא יותר מכל את משמעות המסר שאנו רואים בהנגשת וידיעת השפה הערבית בכלל ובכנסת - ביתם של כלל אזרחי ישראל היהודים והערבים בפרט״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן